David Cage, som vi känner igen från #Heavy Rain och kommande #Beyond: Two Souls har intervjuats av Official Playstation Magazine. Han delger sina tankar om nästa generationens hårdvara, som han tycker är ett bättre verktyg för utvecklare när det gäller nyanser och subtilitet.

– Hårdvaran är bara ett verktyg. Om du gjorde shooters förut så kommer du göra bättre shooters. Om du gjorde emotionella grejer får du fler känslor. Vi försökte visa hur subtilt det kan bli med Dark Sorcerer-demot, säger Cage.

– Vi gjorde det med komedi, men man kan göra det med vad som helst. Det är vad nästa generationens hårdvara innebär: det är ett bättre verktyg.

Cage berättar också att den grafiska förbättringen också intresserar honom, likaså möjligheten med sociala funktioner och överlappande multiplayer-lägen. Och så passar han på att förklara varför han gillar att utveckla till Playstation 4:

– Och generellt gillar jag verkligen att det är så mycket enklare att utveckla på Playstation 4 jämfört med Playstation 3. Det innebär att man kan lägga mer energi på att utveckla bra material istället för att bråka med tekniken.

David Cage och hans #Quantic Dream utvecklar sedan Heavy Rain spel exklusivt till Sonys format. Läs hela intervjun, som även handlar om Beyond: Two Souls, här.

Dark Sorcerer-klippet kan ni se nedanför.

Skicka en rättelse