#Dead Rising 3 är, som namnet antyder, den tredje delen i Capcoms framgångsrika zombie-serie. Men samtidigt som det är efterlängtat har det också blivit hånat – trots att spelet utvecklas exklusivt till nextgen-maskinen Xbox One har folk som testat spelet på mässor, bland annat Gamescom, upplevt att bilduppdateringen rasar när det händer mycket på skärmen. Nu har spelet än en gång visats upp på Tokya Game Show, och problemen är tydligen åtgärdade.

– Vi är mitt i beta och optimerar och polerar. Vi har spelet låst till 30 fps, berättar producenten Mike Jones.

Polygon har testat spelet på plats och bekräftar att uppgifterna stämmer.

Om man kan ha vapen i spelet så är 60+ helst 120 fps ett måste för mig för jag vill kunna skjuta headshots utan några problem. Att sikta med musen i 30 fps är ett rent helvete. Även om där inte är det så är det inte kul alls för mig att spela i låg fps... 23/09 30 fps räcker utmärkt för mig. 23/09 Nej det är input delay. Informationen från spelet som kommer upp på skärmen beror på hur snabbt din skärm kan få upp bilden. Tex. en 120hz benq skärm med 6ms input lag får upp bilden 5.4ms senare än en Dell 60hz ips skärm på 0.6ms. Din fps visar bara... 22/09 Skyll er själva om ni utvecklar till konsoler. 22/09 Det är inte det som är problemet. Saken är att next-gen konsoler har problem med låg fps redan innan de är släppta. Hur ska denna hårdvara hålla i 5+ år? 22/09 Respekt! Jag misstänker att man inte skulle ha en chans nu. Märkte ju redan när man fyllde 25 att man hade noll chans i QW pga längre reaktionstid. Själv så tycker jag det börjar kännas laggigt under 100fps. Det syns inte men det känns. 22/09 Själv lirar jag qw fortfarande QW med 240fps på 120hz skärm. Alla kids idag borde prova lite QW online, så de förstår vad hardcore och skill verkligen innebär. ;) 21/09 Dessutom är människans reaktionstid seg som sirap till och med på en bordtennisspelare så det krävs ganska låga bildantal för att vi ska påverkas negativt. Allt över ca 30 spelar ingen roll, Kommer man ner i 20-25 börjar det märkas och först runt 15 fps... 21/09 Tror fakiskt inte det är så jäkla märkvärdigt med hög fps. Visst det ser mer "lent" ut, det gör det, inga tvivel. Men att det påverkar gameplay negativt är lite "måste gnälla". Vissa spel funkar ju fan inte ens med hög fps. Jag bytte upp mig från ett... 21/09 Det där stämmer ju inte. De må vara din åsikt men faktum är att högre FPS innebär att man snabbare plockar upp information på skärmen. Med det i åtanke tar jag mycket hellre 60 fps 90% av tiden med en och en annan fps-drop till 30 än stabila 30. 21/09
Skicka en rättelse