#Carbine Studios fortsätter att envist betatesta #Wildstar bakom stängda dörrar och lämnar oss andra spelsugna stackare ute i kylan. Men nu har de i alla fall slängt ut ett par metaforiska vantar ur brevinkastet, då de avslöjar lite hur det går i betan.

Folk tyckte det kändes tråkigt och ofokuserat när man levlar upp, så Carbine har ändrat systemet så det blir mer tydligt. Man får nu upp meddelanden som avslöjar precis allting man låst upp (förmågor, möjlighet att besöka instanser och sådant). De har också förändrat hur man organiserar sina olika förmågor så det blir enklare att strukturera upp sina action bars.

Den största nyheten är dock det nya quest-systemet. Istället för att få trötta "döda 10 råttor"-uppdrag får vi nu.. samma uppdrag. Men med en progress bar! Poängen är att man ska kunna slutföra sina mördaruppdrag genom att ha ihjäl många olika typer av snarlika fiender för att kunna spela på sitt eget sätt. Vill du ha en rejäl utmaning kan du till exempel ge dig på tuffare fiender och bli klar med uppdraget snabbare än fegisen som tar sig an veka motståndare. Spelet har nu även ett "open tagging"-system där man inte stjäl fiender från andra spelare, lite som i #Guild Wars 2.

Källa: Carbine

Skicka en rättelse