Diskussionen om våld i spel ebbar aldrig ut, och med #Grand Theft Auto V i färskt minne är det lätt att bli mätt på övervåldet. Om så är fallet och man funderar på att bli pacifist kan man snegla åt kommande #Watch Dogs. Där kommer vi nämligen kunna klara större delen av spelet utan att avfyra ett endaste vapen, enligt Ubisofts Dominic Guay.

– Ungefär 95 procent av uppdragen kan klaras av med smygande, genom att fly eller jaga utan att skjuta. Det är spelarnas val. Det finns väldigt få uppdrag som tvingar dig att döda folk, säger han till Polygon.

Den här informationen bekräftas delvis av FZ:s Fredrik Eriksson. När han testade spelet kände han sig aldrig manad att lyfta sin pistol, utan föredrog att smyga och hacka sig fram i omgivningarna.

Om det är tvåan vi pratar om (vilket jag förmodar då den första bossen är "två meter lång och bara går rakt mot dig och skjuter sönder allt i sin väg") så kommer den nya versionen, "The Directors Cut" i slutet av okt. Då kan man t.ex hacka två turrets... 07/10 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17611927.ab watch dogs for real! nu kan man hacka butikers larm innan man går in! 07/10 Släppte de inte ganska nyligen en stor patch som fixade till bosstriderna? Kanske något att kolla in om man slutade vid första bossen. Det är ett kul spel ju :) 07/10 Love it , smyga och planera sina fighter är precis vad man önskat sig! 07/10 Nä den första bossen är han som är två meter lång och bara går rakt mot dig och skjuter sönder allt i sin väg. Men det blir konsigt när man man spelat hela spelet genom att unvika den typen av combat :P 07/10 Nice, jag vill gärna spela det här lite ungefär som splinter cell the early years :D 07/10 alltid trevligt med möjlighet att välja alternativa spelstilar, så länge dom blir balanserade så att ingen känns tvingande. Frågan är ju vad de resterande 5% är? Jag tror att ingen vill ha en situation liknande DX:HR där boss fighterna tvingade en skjut... 07/10 är det aset som är osynlig, springer runt som en dåre, har en 20cm lång regenererande livstapel, skyddas av 2 flygande robotar, samt knappat in oändligt ammunitionsfusk ni menar? jo den grabben hade ju vart fint att kunna smyga sig förbi.. :P 06/10 Det tråkiga med många smygarspel är dock att det nästan alltid är enklare/smidigare att bara mörsa ned istället för att smyga. Hoppas att Watch dogs förändrar det. 06/10 Jag gillar inte smygisar, de är dödliga... 06/10
Skicka en rättelse