Utvecklarna #Cyan (tidigare #Cyan Worlds) är mest kända för spelen #Myst och #Riven. Nu söker de finansiering till en liknande upplevelse som de kallar för #Obduction. Än en gång handlar det om att utforska en främmande värld, den här gången tillsammans med kraften av Unreal 4-motorn.

Varför finns det ett övergivet hus med vitt staket mitt i en utomjordisk värld? Det är förmodligen bara en av många mysterium vi får möjlighet att lösa om projektet blir verklighet. Vilket det ser ut att bli. Mätaren tickar stadigt uppåt och redan efter ett dygn har de fått in en fjärdedel av de 1,1 miljoner dollar som behövs.

http://www.kickstarter.com/projects/cyaninc/obduction/widget/video.html

Obduction ska släppas till pc och Mac

Öööh va? 14/11 Det kan bara bli bra. 21/10 Lättare i stil med billigare gissar jag mer på. då det inte finss lisence avgifter och sådant stuff som du måste ha för att utväkla till konsol. 19/10 Alltså, det är svårare, det är därför era kickstarterspel kommer till PC, inte till Xbone, PS4, 360 eller PS3. Om kickstartern går bra och de kan lägga mer resuerser på utvecklingen, då kommer det på fler plattformar. Om Dice hade en person som skulle... 19/10 Precis det är lite min tanke. Men jag kommer ihåg för något år sedan så var det någon skitstorm runt pc och massa utvecklare sa att pc-gamers var bortskämda pirater och det var inte värt mödan att utveckla på pc för det var så krångligt. Alla skulle bör... 19/10 Det är altså inte vad jag påstår. Det är bara en observation, att många utveckare ett tag (för något år sedan) smutskastade PC väldigt mycket och sa att det var bara piratkopiering, klagande och krånglig utveckling. Sen att när utgivare som EA osv är... 19/10 Det är mycket lättare att göra ett spel bara till PC, även om det finns 45545 olika grafikkort, speciellt indie-spel. Det är ju bara att släppa spelet, så är det ute, lägga upp det på sin egen hemsida. 19/10 Ingen varierad hårdvara är den största anlednigen till att det är lättare. Chrisragnar: Utväklare vill göra till det format dom tycker mäst om medans utgivara vill att det skall utväklas där man kan sälja mäst exemplar till så högt pris som möjligt med... 19/10 På vilket sätt är det enklare att göra ett spel till konsol? 19/10 Myst sålde över 6 miljoner exemplar och var det mest sålda PC-spelet i nästan 10 år. Uppföljaren Riven var det mest sålda PC-spelet under året det lanserades :) Saken är väl snarare den att detta var 20 år sedan och utvecklingsindustrin kräver mycket... 19/10
Skicka en rättelse