Nu är det snart bara en månad kvar innan Playstation 4 anländer. Vad passar då bättre än att #Sony berättar lite mer om sitt kommande #Knack i ett nytt blogginlägg?

I spelet blir mänskligheten anfallen av elaka goblins. Figuren Knack skickas då ut för att hitta deras gömställe och lista ut hur den primitiva rasen lyckades få tag på avancerade fordon och vapen. Man spelar alltid som Knack, men det finns andra karaktärer av betydelse. Bland annat äventyraren Ryder, en läkare med det kreativa namnet Doctor och Lucas – Knacks bästa vän. Alla dessa individer figurerar i mellansekvenser som sträcker sig över totalt 90 minuter, inspelade med motion capture-teknik.

En central del av spelet är Knacks förmåga att absorbera olika material som gör att han växer. När han färdas genom en grotta kan han till exempel absorbera isen från väggarna. När han senare kommer ut i solen börjar isen smälta, varpå han måste skynda sig att besegra inkommande fiender innan han blir för liten. Förutom is kan han även ta sig till andra material som trä och metall, alla med olika förmågor.

Knack kommer också innehålla co-op för två spelare, men den informationen får vi vänta lite till på.

Källa: Playstation-bloggen

Har inte så stor betydelse. Har ingen förändring på storyn utan bara ändrar lite på dialogerna likt SWTOR. Hälften av episoderna har bara en röd tråd att följa och andra halvan har två olika vägar att följa (2,3 och delar av 5). Men alla vägarna leder... 20/10 Därför att Walking dead är såpass engagerande, dom beslut man tar har betydelse och då blir filmsekvenserna intressanta. Många spel har mellansekvenser som enbart är utfyllnad och som man inte kan hoppa över och sånt är tvärtom inte det minsta intressan... 20/10 Då förstår jag inte varför du säger att du inte tittar film på din konsol och samtidigt säger att walking dead som är en interaktiv film är ett av det bästa spelet du spelat. 20/10 Walking dead var en interaktiv film där de val du gjorde inte ens påverkade storyn. Att säga att ens val medför konsekvenser när du från episod 1 till 5 försökt få en specifik karaktär dödad utan framgång är bara patetiskt. Förstår inte folk som gillade... 19/10 Snacka om max pain... 19/10 Max Payne 3 är över 3 timmar långt :D, och dom kan du inte hoppa över hahaha 19/10 Jag säger inte att vi ska ta bort story utan säger att om gameplay hade varit vävt in i storyberättandet kanske det hade kunnat bli ett helt fantastiskt spel? Förstår du hur jag tänker? Brothers lyckades fenomenalt på den biten. 19/10 Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val. Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dea... 19/10 Bioshock Infinite hade riktigt tråkigt gameplay med mycket potential. Utan mellanscener och story hade jag nog aldrig spelat igenom spelet. 19/10 Med tanke på spelregissörers känsla för dramatik så har jag svårt att se det här som ett köpargument. 19/10
Skicka en rättelse