Vi är många som otåligt väntar på att den fristående versionen av #DayZ ska dyka upp på #Valves nedladdningstjänst Steam. Även fast spelet inte finns med en vacker köp-knapp, så har The Escapist snabbat upp att det nu finns i databasen.

Spelets skapare Dean "Rocket" Hall hade följande att säga om det hela, när han blev tillfrågad av Joystiq.

– Allt jag kan säga är att framstegen med spelet gått väldigt bra, vi är en blandning av nervösa och upprymda. Som jag meddelade på Twitter när jag berättade om min paus från social media/uppdateringar; vi är inne på sista varvet. En del i den sista processen innefattar administration av släppet, vilket är förvånansvärt komplext och tidskrävande.

Frågan är nu hur nära vi faktiskt är ett släpp av Early Access-versionen, men den som väntar på perma-död, väntar aldrig för länge.

Missade du smileyn? 25/10 Och här har vi ett gott exempel på en fanboy som yrkar att spelet kommer vara det bästa i sin klass/genre utan att ens ha provat på slutprodukten. "Det är sådana som dig som skapar hat på internet". 25/10 Just du, Walter, måste ha hela Armaserien samt alla CoD och även Sims installerade. En specialfeature just för dig :D 25/10 Motorn är helt ny. Den har samma bäst före datum som Arma3 motorn i princip. Skillnaden är, och detta är något som Rocket pratade om redan på DayZ mod-tiden, att Armamotorerna är avsedda för militär simulering och det ställer till lite problem för DayZ.... 25/10 Har inte sett någon speciellt stor hype om man ska jämföra med andra spel, och jag har heller inte sett någon speciellt lång utvecklingstid även fast det blivit försenat, dom flesta spelen brukar ju ta längre än 1-2 år.. Spelade modden rätt friskt ett... 25/10 Bytt fran vad? UI kommer fran Arma3 och motorn ar en hybrid. 25/10 Sant, vi vill inte ha ett fiasko till spel som CA gjorde med Total War: Rome II. Bättre att göra klart det än att försöka fixa problemen i efterhand med Patcher som inte ens fixar halva problemet. 24/10 Bara för att KoS är förbjudet betyder det inte att skurkar inte finns. Förfarandet blir helt enkelt att banditer måste kommunicera bättre i samband med rån, inte bara skjuta ner någon på håll. Så länge offret är samarbetsvilligt har inte rånarna rätt... 24/10 Tackar! 24/10 Låter jättehäftigt men du.. Om spelarna har interagerat och skapat en konflikt, vad skulle den bero på i så fall? Typ att den ena hittar på att han ville ha just den burken med beans? 24/10
Skicka en rättelse