Det har inte skett ännu, men #Intel och #Havok har skrivit på ett avtal som betyder att den mycket framgångsrika fysikmotorutvecklaren kommer att bli en del av #Intel. Enligt pressmeddelandet, som du själv kan läsa här nedan, ska övertagandet inte innebära några som helst förändringar när det gäller #Havoks dagliga arbete. De ska alltså fortsätta att utveckla sin produkt till samtliga plattformar.

Intel To Acquire Havok

SANTA CLARA, Calif., Sept. 14, 2007 Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel's innovation and technology leadership in the creation of digital media.

"Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel's visual computing and graphics efforts," said Renee J. James, vice president and general manager of Intel's Software and Solutions Group. "Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry."

Havok's modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company's combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world's best-known game titles, including "BioShock," "Stranglehold," "Halo 2," "Half Life 2," "The Elder Scrolls IV: Oblivion," "Crackdown," "Lost Planet: Extreme Condition," "MotorStorm" and "Harry Potter and the Order of the Phoenix." In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as "Poseidon," "The Matrix," "Troy," "Kingdom of Heaven" and "Charlie and the Chocolate Factory."

"This is a great fit for Havok products, customers and employees," said Havok CEO David O'Meara. "Intel's scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok's technology and customer know-how with Intel's scale. I am excited to be part of this next phase of Havok's growth."

[quote=Buio] Du menar som Ageia's PhysX kort?. 18/09 Grafikprocessorn ska bara användas till grafik och inget annat. Det kommer alltid att finnas och komma nya spel som utnyttar GPU:n till max och då finns det inget utrymme för bra fysik på den (eller dem). Däremot en dedikerad fysikkrets, eller speciella... 18/09 Är det några andra än Havok som arbetat med gpu-fysik?? 18/09 Bah, tror mer på den konkurerande fysiktekniken, som bygger på att använda grafikprocessorerna till att räkna ut fysik istället. Oavsett vad, kan det aldrig vara bra för Havoc-motorns mål att bli standard, att en ensam tillverkare lagit beslag på den. 18/09 Äh, här på FZ vet vi alla att ett ägandebyte ALLTID betyder fusion in i det stora företaget och sedan nedläggning av ursprungsstudion och sparkandet av allt folk. ;) 18/09 Grattis företagen... det finns fortfarande folk som tror på allt ni säger 18/09 tror det har lite med att göra att intel håller på att tillverka en egen GPU och de satsar på att köra bra havoc fysik på den 18/09 Läs artikeln: Ni får gärna dra era egna slutsatser, men jag lyssnar nog hellre på David O'Meara än på era gissningar :) slartibartfast och dosman skrev bra inlägg, läs dom. 18/09 ..... 17/09 Ingen glädjande nyhet precis, men det rör sig mycket i dator världen. Väntar bara på "games for Google" eller "Games for EA", ingen bra utveckling... Rädd att allt ska bli specialiserat, men det ligger kanske inte i företagens intress, skulle nog förlor... 17/09
Skicka en rättelse