Den kanadensiska studion twittrar bilder från arbetet med nästa Mass Effect.

Grattis på födelsedagen, Mass Effect. #Bioware firar sin firade scifi-trilogis femårsjubileum genom att bland annat twittra retsamma bilder på arbetet med det fjärde spelet. Särskilt mycket går inte att utläsa men budskapet är tydligt: Bioware är i full gång med att bygga nya världar, fiender och karaktärer att älska.

Mer om seriens jubileum kan du hitta här, där du bland annat kan läsa artikeln The Effect on Us, där utvecklarna reflekterar över de fem år som gått.

Dina val ska spela mer roll än en liten notis. Jag sprängde inte rymdstationen i 2an som var SÅÅÅÅÅ viktig. Relevans för del 3? noll. Jag sket i att fixa med botemedel för krogans. Relevans för del 3? Noll. INGA VAL DU GJORDE SPELADE NÅGON SOM HELST ROL... 09/11 Är det så svårt att förstå? De första två spelen styrs helt och hållet av de val du gör som spelare. I tvåan så är de val du gör skillnaden mellan liv och död för dina kamrater, 20-30 timmar senare i spelet. Små sidouppdrag du gjorde fick effekter i de... 09/11 Därför att ME3's slut var dynga? Gameplay-mässigt gick de helt från RPG till Action med ME2, så där kan man förstå att mycket osämja skapades. Jag tyckte att 3:ans gameplay var riktigt roligt, de har vässat det sedan 2:an och man märker hur roligt det... 08/11 Japp, där gick de måste om något... 08/11 https://www.youtube.com/embed/ythY_GkEBck 08/11 blir till att vänta för att se hur spelet blir. om det blir mot me3 hållet så får det va... däremot om det mer liknar me1 så kan jag nog tänka mig att lira det 08/11 Smörja är det kanske inte, men jag får space soap opera vibbar. A little less conversation, a little more action please.. 08/11 Gillar generellt sett hela serien, universumet bioware har skapat är grymt på alla sätt, och tanken bakom element zero är riktigt smart och håller ihop rätt hyfsat. Men jag tycker det är väldigt synd att valen du gör inte påverkar slutet. Låter du rachn... 08/11 Mass Effect 1: + Intressant story, karaktärer, konsekvenser och valmöjligheter. Du fick besöka flertal platser som skapade din story. Vapen/utrustning-customization. - Den där förbannade MAKO tanken. Ugh... och relativt repetitiva uppdrag. Mass Effect... 08/11 Me1 hade ändå en viss öppenhet när man kunde utforska. Att dom sen gör en uppföljare så "antar" man ju direkt att dom ska följa samma linje om inte utöka spelmakaniken. Iaf jag trodde Aldrig att 2-3 kunde bli sämre på dom punkterna, man tror ju direkt... 08/11
Skicka en rättelse