Flera sajter rapporterar hur bilduppdateringen i Call of Duty: Ghosts är stabilare på Microsofts nya konsol kontra Sonys.

Tätt följt av gårdagens snackis kring bilduppdateringen för #Dead Rising 3 på Xbox One kommer nu rapporter om prestandan för #Call of Duty: Ghosts på nästa generations konsoler. Många hävdar att den är bättre på Microsofts konsol.

De tapp i bilduppdateringen som har setts på Playstation 4-versionen är enligt många inte närvarande på Xbox One där de utlovade 60 fps:en är mer stabila. Värt att nämna i sammanhanget är att den förstnämnda versionen körs i 1080, den sistnämnda i 720p, vilket såklart påverkar belastningen på hårdvaran.

Mark Rubin har också varit tydlig med att det i slutändan handlar om optimeringar, vilket är särskilt utmanande i början av de nya konsolernas liv.

Jag anser att det är sinnessvagt att häva ur dig något så enfaldigt som att "PC-utvecklare" är så mycket bättre än de som utvecklar till konsoll. Om du inte förstår själv att en sådan generalisering är fullständigt befängd, ja, då är du bortom räddning,... 14/11 kvalitet titlar? optimering har inte att göra med story telling gameplay osv o göra eller lite men väldigt indirekt. Jag kan kan ge mig in på diskutionen om bättre spel om jag vill, men tänker ej för det är tycke ifrån vart och en vad den tycker om för... 13/11 Öh, och? Visst PC-spelsutvecklarna kanske är duktigare... men varför visar de då inte det? Varför kommer det ut så pass mycket skit? På senare tid så har kvalitétstitlarna kommit till konsol. 13/11 vad jag finner intressant att det jättemånga som skriver korkat inlägg eller att jag har fel men ingen av er har något att backa upp det med. Kom men argument varför jag har fel som jag skrivit ovan, menar ni på fullaste allvar att det finns fler string... 13/11 Ganska så skrattretande att ett så korkat inlägg är gjort av en "FZ-supporter" och "veteran".... Är tamejfan jävligt sorgligt för hela den här sidan... http://mashable.com/wp-content/uploads/2013/07/Dr.-Who.gif 13/11 Om man optimerar mot en enda uppsättning hårdvara, och nöjer sig med drops ner till 15fps på en lanseringstitel till en konsol. Har man då gjort ett bra jobb? Prestanda står och balanserar mot det visuella intrycket och hur begåvat kodat det är. 15fps... 13/11 Någon hatar verkligen konsoler här :D 13/11 Jag tror att konsolerna ska sluta försöka vara något det inte är. Det som konsolerna försöker uppnå är att vara bättre än den allmänna gamer pc'n. För mig är det otroligt konstigt, då grafik för mig betyder bara sisådära många polygoner och hög upplösni... 13/11 vadå skitsnack? det är färre strings att bry sig om på en konsol än en pc. 13/11 Jo det har du rätt i, oftast inte dom som jobbar som det handlar om dom som sätter tidsrelease, speciellt när man tittar på tiden vissa har fått att utveckla vissa spel. Sen har vi ju inte fått see spel med unity än jag tror den är gjord för arbeta jävl... 13/11
Skicka en rättelse