#Zenimax Online Studios har släppt ett nytt filmklipp om sitt kommande onlinerollspel #The Elder Scrolls Online, där vi får lära oss hur det fungerar när vi förbättrar våra karaktärer. Eller levlar, som det ju heter på mmo-språk.

Det kommer finnas många valmöjligheter och man kan välja att antingen bredda sina förmågor på många olika saker, eller specialisera på ett fåtal. Lägger man tillräckligt mycket tid kan man maximera allting, vilket kan bli en intressant designutmaning när det vankas end game-material.

Vi får även veta att man tilldeles en attributpoäng och en skill-poäng när man levlar. Attributpoängen kan man använda för att öka health, magicka eller stamina – skill-poängen sätter man ut på specifika förmågor. Val av ras och klass avgör i viss utsträckning vilka valmöjligheter man har framför sig, likaså vad man tar sig för i världen. Man får tillgång till ett visst antal förmågor om man till exempel går med i Mages Guild, medan man får helt andra om man blir vampyr eller varulv.

Har dom sagt nått om vad som kommer va annorlunda med ESO jämfört med andra mmo's. Jag menar WoW mallen börjar bli jävligt gammal nu. Jag och många av dom jag spelade wow och andra mmo's med har tröttnat på att grinda poäng för gear a la wow. Så kommer... 11/12 Fast ändras bara det visuella, dvs, att inget läggs in i själva spelet såsom extra träd eller stats i spelet som ändras så är det addons vi pratar om. Inte mods. 09/12 Ja. Man ser mer, men om andra inte har mer synvinkel än andra när man kan välja detta, så är det ju deras problem, eller hur? Ett spel ska vara anpassat för alla spelare. Vad har höjden och hastigheten på hoppandet med karaktärens animation att göra?... 07/12 Om du ändrar synvinkeln så att du ser en större del än de andra som spelar i first person så har du ju ett övertag som de inte har, eller hur? Vad gäller exempelvis hoppandet så ifall du tar bort vissa animationer/liknande så att ditt hopp blir snabbare... 07/12 Det behöver ju inte behöva vara lika öppen modifiering till The Elder Scrolls Online, som till de andra The Elder Scrolls-spelen. De kan ju tillåta folk att bara ändra synvinkeln, visuellt utseende (exempelvis texturer) och sånt. Bättre lockpicking =... 06/12 Du vet att det är ett MMO vi talar om va? Att du ändrar saker till din fördel som inte de andra har ÄR fusk. Dessutom så får du modda hur mycket du vill i Skyrim, det säger jag ingenting om men diskussionen är ju om ett MMO där det hela går ut på att... 06/12 Du pratar om att ha lika öppen modifiering som i, exempelvis, Morrowind. Du vet att man i tidigare Elder Scrolls spel har kunnat modifiera mycket mer än bara UI eller utseendet på armor sets? Du nämner till och med "bättre lockpicking". Bättre hurdå?... 06/12 Självklart är det så, men nu pratar jag om de inte lyckas göra ett spel som är stabilare/bättre än Skyrim. Allt behöver inte modifieras. Verkligen inte, så jag håller med dig på den biten. 06/12 Då är det väl bättre att lämna det till utvecklarna för det blir ju skittråkigt om vissa har visuella modifikationer som på något sätt förbättrar deras chanser att vinna i pvp och att lvl:a snabbare än andra. Mods är kul jag håller med, men i vissa fall... 05/12 Det är då verkligen allra första gången i hela mitt liv, som jag får höra att modifiera utseendet i ett spel och även förbättra det, är fusk. Ok. Från och med i kväll är ALLA patchar fusk! Alla andra saker som görs om, är också fusk. Allt papper som kom... 05/12
Skicka en rättelse