Chris Roberts rymdäventyr fortsätter skriva crowdfunding-historia.

I rymden kan alla höra dig skrika: "Herregud, vi har fått in över 35 miljoner dollar!" Det är precis vad #Robert Space Industries lyckats med. #Star Citizen slår ständigt nya crowdfunding-rekord. Delmålet 35 miljoner dollar (omkring 230 miljoner kronor) innebär att det framröstade rymdskeppet Drake Herald låses upp. Det är en liten, kvick gynnare med kraftfulla krypteringsverktyg.

När (för vi tänker inte ens säga om) spelet når 37 miljoner dollar kommer ett nytt galaktiskt område bli verkligt. Stellar graveyard innehåller två döda planeter, men det ska finnas mer än så att upptäcka i den nya rymden.

Det går undan för Star Citizen. Under november nådde man 31 miljoner dollar och redan nu har ytterligare fyra miljoner alltså trillat in. Samtidigt har spelets starke man, Chris Roberts, förkunnat att hans stora rymdäventyr aldrig kommer bli fördummat: Det är ett pc-spel och inget annat.

Dyrt spel 12/01 Vart får du den uppfattningen? jag har hela tiden läst samma sak och det är att riktiga spelare kommer vara i minoritet typ 10% av universat oavsett antalet spelare som spelar , det innebär 90% npc. Med justeringar för rent laglösa zoner såklart där åke... 26/12 Jag kan erkänna att jag diggar Blizzard ganska mycket. Mest för att jag gillar de flesta av deras spel, inget större fan av WoW men jag gillar inte den typen av MMO. The Old Republic har sålt miljoner men tvingades bli ett free-to-play spel vilket gör... 26/12 Jag har märkt att många inte verkar förstå vad Chris har som mål att göra med allting som de säljer. När man "köper" skeppen så är detta egentligen ett sätt att bidra till spelet och som tack får man då tillgång till saker som kommer finnas i spelet men... 26/12 Spelet verkar väldigt intressant och precis den sortens spel som jag varit sugen på länge. Någon insatt som vet hur mycket det egentligen kommer kosta att spela? Ser paketen och att man kommer behöva välja ett skepp (vad ska man basera valet på?). Det... 26/12 Var ska man börja, låt oss ta DNF, ett spel som utvecklades under lång tid och gick från en motor till en annan. Den första trailern från spelet slog alla andra spel på fingrarna och fick mig att bli väldigt intresserad av spelet. Jag har inte spelat... 26/12 Det är fortfarande de som skapar hypen eftersom de inte är tydliga när de kommer lägga till de saker de säger spelet kommer ha. Du får nog läsa Chris vision om hur deras ekonomi kommer fungera igen ;) I det dokummentet står det att AIn endast kommer gå... 26/12 Som jag sade , det är ju upp till var o en att hypa spelet och då de på veckoshowen säger att det är nåt de vill ha i spelet säger ju inget att OM och NÄR de lägger in det i spelet vilket så många snabbt drar slutsatsen att det kommer då spelet släpps... 26/12 Att du nämner Diablo 3 och inte SWTOR som också sålde i miljoner säger mer om dig som fanboy än spel som är stora besvikelser. 26/12 Att du tar med Diablo 3 i den kommentaren säger mer om dig än om spelet. Själv har jag njutit av spelet varje sekund och Blizzard själva känner sig nog ganska nöjda med över 10 miljoner sålda Diablo III. Visst finns det gott om missnöjda spelare men det... 26/12
Skicka en rättelse