#Nintendo har vind i seglen och vd Satoru Iwata och amerikanska bossen Reggie Fils-Aime (bilden ovan) pustar säkert ut. Vi började med att konstatera att Wii U säljer bättre i Japan. Sedan dess har vi kunnat säkerställa att det legat många 3DS under granar världen över – så många att eShop kraschat och brunnit upp i både Nordamerika och Europa.

Strulet uppstod när rekordmånga nya Nintendo Network-konton skapades, när gamla användare försökte länka sina konton till sina nya 3DS-konsoler och rekordmånga spelare stod och bankade på Eshop-dörren. Butiken stängdes under en längre tid, men har sedan dess hittat tillbaka online igen. Nintendo ber om ursäkt och försäkrar att allting ska fungera felfritt hädanefter.

Fick en 3DS med inkluderat Zelda (endast nedladdningskod). Var halvgrinigt när jag inte kunde spela något p.g.a att eShopen var död. Lyckades få hem det efter någon dag iallafall :) 31/12 Undrar hur det blir med pokemon banken.. om vi får se den före nyåret 30/12 älskar hans "shit happends" blick ^^ 30/12 Det är Nintendo kompis. De sänker aldrig sina priser, förhindrar efterlängtade turneringar och släpper inte på sina uråldriga spelserier. Men folk älskar dem ändå ;) Jag gör. 30/12 Du får gärna instruera mig till hur man lirar online, eller köper spel i offline-läge. 30/12 steam har ju offline läge så ser inte riktigt problemet där... 30/12 Tyckte det gick lite taskigt på WiiU:et att hoppa runt i shoppen, missat detta problemet helt haha. Hoppas de håller en god standard framöver då de är de enda som bjuder på onlinespelet i nya generationen. Gäller ju att ha det som litet ess i ärmen. Så... 30/12 Jag brukar inte göra någon större sak av att nättjänster ligger nere periodvis. Om Steam blir otillgängligt två ggr om året pga att 7,5 miljoner användare loggar in och laddar ner spel samtidigt så låter jag det passera. Om Steam blev otillgängligt tre... 30/12 Jaså ja. :) Så låter det däremot inte när Steam eller EA får problem med sina tjänster. Ännu hellre Uplay. Då ska huvuden rulla och alla svär att de aldrig ska använda tjänsten igen, samt att alla hoppas att företagen går omkull. Kul att se att det finn... 30/12 Ursäkten godtas. 30/12
Skicka en rättelse