Tripwire Interactive var senast aktuellla med andra världskrigetskildringen #Red Orchestra 2: Rising Storm. Backar man några år bakåt i tiden, till 2009, var det dock hjärnsugna zombier som befann sig i kikarsiktet i samarbetsspelet #Killing Floor – en lika trevlig som obehaglig onlinepangare som fick 4/5 i vår recension. Enligt uppgifter på Neogaf kan en uppföljare vara under utveckling.

När en användare kollade statistik på Steam fick han upp en suspekt lista med titlar som ännu inte lanserats, som #Broken Age, #Murdered: Soul Suspect och #Killing Floor 2. Listan kantas också av olika betaversioner och ej namngivna projekt, samt en HD-version av Playstation Vita- och 3DS-liret #Batman: Arkham Origins Blackgate.

Spana in hela listan på Neogaf

Mmmm, tycker ändå AI:n och pathfindingen funkar i 99% av fallen. Har faktiskt ibland varit riktigt imponerad av hur spelet sköter sig. En annan grej jag inte sett hittills är att mobs spawnar mitt framför en, de kommer alltid gående från något håll vilk... 09/01 Ja eller hur, AI är ju inget bekymmer alls. Tycker spelet funkar väldigt bra ändå. 09/01 Jag hoppas på en tvåa, ni som gnäller på AI m.m missar ju charmen med spelet, det små bekymmer spelet har är endast en fnesig fis i rymden, finns andra spel med större problem. 09/01 Jag håller med dig, varför ska vi vara så insatta i vad saker säljer, det är liksom inte vårt intresse i de här produkterna. 08/01 Ok, jag bryr mig om spel. Inte om kommersialisering och säljsiffror. 08/01 Fast det enda du nämnde var ju diverse lull-lull och jag förstår inte hur förändring av det skulle förstöra den större spelupplevelsen. För mig handlar det hela om huruvida ett nytt spel skulle kunna sälja bra och ändå vara Killing Floor, inte huruvida... 08/01 Det finns säkerligen bra idéer, men att göra en uppdaterad version av ett spel med väldigt säregen och bra spelkänsla är alltid vanskligt. Tekniskt går det säkert göras bättre, men det är inte alls säkert att spelet kommer bli roligare. Jag har sett för... 08/01 Spelar du ens spelet för själva spelmekaniken eller är det bara allt lull-lull som lockar dig? Spelet har uppenbara problem med hitboxar, pathfinding och AI. Saker som är för dyra att patcha bort, det behövs en uppföljare för det. Något som jag önskar... 08/01 Schyst spel med bra känsla, kan nog bli en bra uppföljare. Lite mer varierande artdirection skulle dock inte vara helt fel. Inget emot ett spel med mörkt tema, men det kan bli rätt drygt i längden om typ alla banor är dystra. Ett galet nöjesfält likande... 08/01 Spelar man dem högre svårighetsgraderna med seriösa personer så är spelet sjukt kul. Tvärtom så suger det stenhårt... 08/01
Skicka en rättelse