Nästa vecka släpps #Tomb Raider till Xbox One och Playstation 4 i en version som kallas Definitive Edition och innehåller allt tidigare släppt extramaterial. Men det är inte bara en rak konvertering det handlar om, utan spelet ska även dra nytta av hårdvaran med diverse förbättringar man kan spana in i ett filmklipp.

I en intervju med Eurogamer avslöjar executive producer Scot Amos att det är 1080p och 30 fps som gäller för båda formaten. Upplösningen bugar och bockar vi för, men att actionfesten inte orkar upp i silkeslena 60fps kommer säkert göra en och annan spelare besviken.

Lite mer här: http://www.eurogamer.net/articles/2014-01-23-tomb-raider-definitive-edition-is-60fps-on-ps4-report 23/01 http://n4g.com/news/1442392/tomb-raider-definitive-edition-new-gameplay-runs-at-60fps-on-ps4 50:35 säger de att PS4an kör 60fps :D Eller mer exakt båda konsollernas fps är olåst så båda har minmum på 30fps dock kör ps4 största delen i 60 och xbox på stö... 23/01 Förutsatt att Mantle funkar lika bra som konsollerna gör (vilket jag inte betvivlar) och att nVidia hakar på så att Mantle kan bli så pass vanligt att alla spel nyttjar det (vilket jag däremot har lite svårt att se). Om 3 år kanske det verkligen börjar... 21/01 Tror inte ens konsolspelare skulle klara av det om dom så hade 120 FPS, och inte många PC-spelare heller för den delen då många har blivit förslappade :P 21/01 Ja, TressFX finns i DE, men den är inte lika detaljerad som på PC, även om det fortfarande ser riktigt bra ut i DE. Sen menar du nog API och där kommer Mantle vara räddaren då den tillåter spelutvecklare att jobba närmare hårdvaran. 21/01 Fast det där stämmer ju inte heller eftersom Definitive ED även det kommer att ha TressFX. Det folk ofta glömmer är att konsolerna slipper tampas med kasst APU och kan programmeras rakt mot hårdvaran, vilket gör enormt mycket. Tex John Carmac har uttala... 21/01 Hela detta inlägget e helt ointressant ^^ 21/01 Man låser fapsen precis som alla vettiga pc spelare. Skillnaden är att konsolerna låser till 30 eller 60 och pc ägarna till minimum fps. Bara idioter kör utan en fps cap. G-sync och free sync har inget med fps att göra. Den synkroniserar skärmen till... 21/01 Måste klarifiera lite här eftersom man lätt drar fel slutsatser. Innan de infört nåt i klass med G-sync / Freesync till konsollerna så sitter även dessa i samma potta som PC gällande framedrops & minimumfps. Sen att det då inte finns standardiserade ben... 21/01 Avp2 och cs är ganska söliga spel. Cs skulle jag nog placera under battlefield och call of duty serierna. 21/01
Skicka en rättelse