Det tog 36 timmar för det medeltida rollspelet #Kingdom Come: Deliverance att uppnå sitt Kickstarter-mål på 300 000 pund. Nu siktar de mot bonusmålen där 500 000 pund resluterar i att musiken spelas in av en orkester, och 600 000 blir en extra prolog där man spelar som kvinna. Sofistikerad motion capture-teknik väntar om de lyckas dra in 700 000 pund.

Det behövs dock inte några extra pengar för att ge spelet stöd för modifikationer. Project director Daniel Vávra har snackat med Rock Paper Shotgun och avslöjar att Kingdom Come går att modifiera. Eftersom spelet byggs i CryEngine tycker Vávra att det dessutom är extra enkelt att modda äventyret. Kanske får vi även specialbyggda verktyg för att knåpa ihop våra egna verk, men det är ännu inte bestämt.

Ärligt talat så hoppade jag rätt mycket i videon, så det är möjligt. Den var lite smärtsam att se. 27/01 Helt klart missvisande ;) 27/01 Precis, de både säger det i videon och skriver i texten på Kickstarter att Kickstarter är till för att övertyga deras investerare att det finns ett intresse samt att summan de begär på Kickstarter bara är en "fraction of what is needed in total". 27/01 Sa han inte i videon att dom spenderat 1,5M USD redan genom deras investerare? Syftet med KS var väl att visa att spelet är värt att satsa ytterligare pengar på så att inte investeraren hoppar av. Eller kollade inte vi på samma video? 27/01 Tveksam till detta. Jag tycker hans kickstartervideo är lite missvisande (bara massa props och motion capture som kommer vara helt värdelöst rent spelmässigt) Sen har jag för mig att jag läste att han redan spenderat 1,3 miljoner på dessa saker och hans... 27/01 nä, dock så är det nog så att det är skillnad på utrustningen som jag trodde, precis som Corn skrev. därmed behöver jag inte längre oroa mig för att det kommer att vara sunkiga animationer :) 27/01 schysst av dig att svara! 27/01 Förvänta er dock ingenting lika avancerat som just LA Noire. 27/01 Dem använder redan motion capture för animationerna i spelet. Det dem kommer att göra om dem når målet är att satsa på ännu bättre utrustning så att dem främst kan spela in karaktärernas ansiktsanimationer också samtidigt som dem spelar in alla röster.... 27/01 Handgjorda animationer är ju givetvis stelare än motion capture. För mig personligen så kommer det troligen inte vara något problem för jag bryr mig inte så jättemycket om sådana detaljer. Själv ser jag mer till spel som en helhet. Men om du ogillar ste... 27/01
Skicka en rättelse