Vi vet sedan tidigare att Playstation 4-versionen av #Tomb Raider körs i 60fps jämfört med Xbox Ones dito vars bilduppdatering toppar på 30fps. Nu har Digital Foundry gjort en jämförelse mellan de olika versionerna och hur det ser ut kan du se nedan.

I analysen får vi reda på att Xbox One-versionens bilduppdatering är rejält mycket stabilare, även fast den samtidigt är mycket lägre än PS4-versionens. Förstnämnda konsol ligger på max 30fps och som lägst på 27fps. PS4-versionen snittar på 53fps, men kunde ibland halka ner till oroväckande 32fps.

Flera utvecklare har uttalat sig om att göra Pc spel som sin huvudutveckling sen släpper de spel till båda konsol och pc med unreal engine och dx9..... 11/02 I just denna jämförelsen så skulle jag nog ge PS4:an ett litet försprång. Om man tar och pausar klippet lite då och då så ser man att PS4:ans bild är lite mer detalaljerad än XB1:ans. Särskilt när det gäller små detaljer som Laras kläder (specielt henne... 31/01 Tack för denna kvälls läsning classon81 och twilek! EPIC! haha 30/01 Ja du har nog helt rätt men samtidigt kan jag ju tycka att man måste ju inte tweaka något bara för att möjligheten finns. Kan tycka att det är att idiotförklara konsol-spelarna när pc-spelarna uppenbart klarar av skärmvis med options. Tyvärr så är det... 30/01 I princip håller jag med dig här. Men det man måste tänka på är att det är konsoller vi pratar om här. Och en av de unika selling pointsen för konsoller är just att det bara ska vara att sätta i skivan och spela och att inte ens användaren ska behöva... 30/01 Bra att vi har löst det. Men att man kan "välja" version förutsätter ju då att man har både PS4 och Xbone, vilket dom allra flesta förmodligen inte har. Vore det för mycket begärt om det gick att välja mellan låsta 30 eller "fri" fps i options? Sen kan... 29/01 Ja, möjligtvis har det blivit någon form av missförstånd. Och jo, jag ser tearing och kan även jag störa mig rejält på det i vissa spel, och som jag sagt tidigare så tycker även jag att man bör låsa FPS:en i vissa fall. Dock kan man ju få varierande fps... 29/01 Hmm.. Kanske har det blivit ett missförstånd någonstans längs vägen, orkar faktisk inte bry mig mer. Vad jag menade oavsett hur det uppfattades var att dålig framerate inte brukar benämnas som lag. Lag har för mig och alla jag känner alltid varit kass... 29/01 Ja precis. Det var precis den typ av lagg jag refererade till när jag tidigare sa "Det där du pratar om är lagg. Ett spel som är bra programmerat hamnar inte i osynk för att FPS:en varierar." när Bojkott sa "Ungefär som när en film fryser sig i 5 sekund... 29/01 Nejdå.. inte alls, men du vet ju inte vad du pratar om. Men eftersom du nu är så kåt på wikipedia så kanske du borde läs ditt "källmaterial" lite bättre innan du briljerar med länkar hit och dit. Hittade detta stycket i din länk. "Aside from frame rate,... 29/01
Skicka en rättelse