#Obsidian Entertainment bad om en miljon dollar till sitt #Pillars of EternityKickstarter – och fick nästan fyra miljoner. Enligt den framgångsrika kampanjen skulle spelet lanseras någon gång under våren, men så blir det inte. I en intervju med Eurogamer avslöjar Josh Sawyer att vi får vänta ytterligare ett halvår. Minst.

– När vi påbörjade projektet med en budget på en miljon dollar var det ett ganska blygsamt spel med fem klasser. Under förutsättningen att vi hade en miljon i budget trodde vi att det skulle gå att få klart spelet till april. Vi fick nästan fyra gånger de pengarna, så det blir ett mycket större spel. Men det innebär inte att vi kommer slänga in fyra gånger så många personer i projektet. Det finns mycket mer att göra, berättar Sawyer.

Pillars of Eternity är ett klassiskt isometriskt fantasyrollspel som vill ta det bästa från gårdagens spel och sammanfoga med de främsta av idag. Kika gärna på den första gameplay-filmen från spelet och läs hela intervjun hos Eurogamer för att lära dig mer.

Skicka en rättelse