Den tidigare Microsoft-anställde Adam Orth vill kombinera Half-Life, filmen Gravity och hyllade Journey.

I början förra året visste vi ingenting om varken Playstation 4 eller Xbox One och varje litet rykte fick mycket uppmärksamhet. Alla minns nog snacket kring Xbox Ones krav på uppkoppling och innan det blev bekräftat hävde Adam Orth, då creative director på #Microsofts speldivision, ur sig citatet "deal with it".

Några veckor senare, efter högvis med onlinekritik och en officiell ursäkt, arbetade inte längre Orth på företaget. Enligt Kotaku blev det en personlig nystart för honom - han flyttade från Seattle till Kalifornien, gick ner i vikt och fokuserade mer på familjen. Tillsammans med fyra andra personer startade han indieutvecklaren Three One Zero som arbetar med rymdspelet >Adr1ft (hädanefter omnämnt som Adrift).

Adam Orths målsättning är att kombinera förstapersonspusslandet i #Half-Life, upptäckandet i #Journey och stämningen i filmen #Gravity. Ditt mål är att reparera en trasig rymdstation i omloppsbana runt jorden. Och nej, du får inte skjuta några utomjordingar. Deal with it.

Du tar mig för bokstavligt :P Jag menade inte att hans rymdstation kommer sakna sand. "Upptäckande" är ju inte riktigt en mekanik, snarare en metodik. Därmed kan jag inte hitta någon liknelse mellan att guida spelaren i en gigantisk, till synes tom och... 11/02 Jag tror han menar mekaniken inte något annat och då är inte oasen så väsentlig. Som till exempel om man vill göra en medeltidsfilm men man vill ha kamera åkningar som i blade runner. Men ja han försöker nog ändå dra en Molyneux. 11/02 Absolut metoden kan jag förstå. Det jag syftar på dock är kombinationen som låter helgalen ihop. T.ex. upptäckandet i Journey är en oändlig oas av sand där man har sikte på horisonten, hans spel är en rymdstation. I min observation låter det som Orth... 11/02 Den bästa är "I have a high paying job and can afford a great internet connection. Still can't play Sim City" haha :D 11/02 Ända sättet att få fram en idé är att använda referenser. Det är så man alltid gör när man ska presentera något som man vill skapa. jag tycker att det ger en bra bild av hur spelet kommer bli. 11/02 Låter lite som: https://www.youtube.com/embed/Bvm5EPUH_I8 11/02 + Namedrop overload. Får inte dessa 2 beskrivningar att gå ihop. Är det alltså ungefär som i Counter-Strike där man kombinerat stämningen från Hurt Locker, multiplayer från ARMA och nivådesignen från Quake? 11/02 http://www.worldtvpc.com/blog/wp-content/uploads/2013/04/adam_orth_twitter_memes.jpg 11/02 Om ni gillar rymden, och vill skjuta folk i fritt fall, så kan jag rekommendera Shattered Horizon (http://store.steampowered.com/app/18110) =) Kanske lite ont om folk då o då Helt tomt nuförtiden, men hittar man en populerad server så är det skitskoj ^^ 11/02 Har "hanterat det". 11/02
Skicka en rättelse