Studion bakom Bioshock och System Shock 2 har kodat sitt sista spel. Vilket blev din favorit?

#Bioshock Infinite fick ta emot full pott när Calle Johansson recenserade spelet. Hjärnan bakom spelet heter Ken Levine och har med sin studio #Irrational Games förtrollat miljoner spelare under 17 års tid, men nu är det dags att säga farväl.

Ken Levine har beslutat att gå en helt annan väg med sitt spelskapande och kommer fortsätta med en mindre grupp under #Take Two Interactives skyddande vingar. Tanken är att han tillsammans med ett järngäng skall skapa spel med fokus på berättelsen och som har en hög omspelningsfaktor. Eller med Levines egna ord:

I am winding down Irrational Games as you know it. I’ll be starting a smaller, more entrepreneurial endeavor at Take-Two. That is going to mean parting ways with all but about fifteen members of the Irrational team. There’s no great way to lay people off, and our first concern is to make sure that the people who are leaving have as much support as we can give them during this transition.

Den fortsatta utvecklingen av #Bioshock-spel stannar kvar hos #2k Games. Övrigt manskap från Irrational vill 2K Games att andra studior tar en titt på, och argumentet är att de är "några av världens bästa spelutvecklare."

relevant i sammanhanget: http://www.jacehallshow.com/blog/20110504/how-video-game-money-is-split-where-your-60-bucks-goes/ 24/02 Den fantastiska atmosfären som finns på Von Braun och musiken ger mig fortfarande lite gåshud när jag tänker på det! Så jävla läskigt när man smyger runt och hackar lådor i början :D 22/02 "en fortsatta utvecklingen av Bioshock-spel stannar kvar hos 2K Games. " är lite skrämmande, se bara på hur dåligt BioShock 2 är i jämförelse med BioShock och Infinite. Så går det när inte Mr. Levine håller i tyglarna. :( 21/02 Nu ryktas väl Infinite vara ett av de dyraste spelen någonsin - en stor studio som jobbar med ett spel i nästan sex år. Sen förstår jag inte hur du räknar om du tror att 2K och Irrational får in drygt 50 dollar per sålt exemplar? 19/02 undrar om detta är ett uttryck för en önskan att jobba med mindre projekt som är mer överskådliga, och om det i så fall är ett symtom på att monsterbudgetspelen är på dekis. 19/02 Hehe, det ligger nog mycket i det. Men faktum är att SS2 håller än idag, trots sina nu 15 (!) år på nacken. Våga testa, ynglingar! 19/02 Du har nog spelat ett helt annat Bioshock än jag märker jag på den beskrivningen. 19/02 Jag blev extremt besviken på Bioshock-spelen, när de utmålades som någon form av konceptuella efterföljare till System Shock-spelen och sedan visade sig vara extremt simpla åktur-shooters där allt krut lagts på grafiken. Vilket är väldigt synd, eftersom... 19/02 De bör finnas en röstning till: "Hur gammal är du?" Korsa resultaten: System Shock 2 : 25 < X Bioshock: Z < 25 19/02 http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28666529.jpg 19/02
Skicka en rättelse