I #Bioshock Infinite finns en stenhård svårighetsgrad som heter 1999 – en referens till årtalet då #Irrational Games släppte sitt första spel #System Shock 2. Med andra delen av tillägget Burial at Sea skruvar de tillbaka klockan ytterligare ett år och lanserar svårighetsgraden 1998, denna gång som en hyllning till det första Thief-spelet. Äventyret är nämligen särskilt lämpat för att smyga, och väljer man att köra i 1998-läget får man inte bruka dödligt våld under hela resan.

– I andra avsnittet Burial at Sea fokuserar vi på balans- och stealth-mekanik, berättar Ken Levine. När vi utvecklade den här stilen såg vi hur folk på eget initiativ spelade utan att använda dödligt våld. Med tanke på hur väl 1999-läget togs emot tyckte vi det kunde vara kul att ge dem ännu ett sätt att spela Burial at Sea för att utmana sig själva.

Burial at Sea – Episode Two släpps den 25 mars.

Källa: Irrational Games

Dessvärre, ja. 02/03 Fast risken finns ju att dom anpassar för att det ska gå & spela på konsoller också & då blir det per automatik förstört, motorvägssmygande precis som i thief eller andra fördummningar 02/03 Ser hellre en remake av system shock 2, endast grafiskt. på så vis skulle dom inte kunna förstöra spelserien. 01/03 ;( tyckte infinity var mycket spännande själva spelet var la så där men mindfuckandet var otriligt kan än i dag inte sluta tänka på historian 01/03 Själv är jag typen av spelare som i stort sett aldrig orkar spela igenom ett spel mer än en gång, det som driver mig mest genom att spel är storyn. Ibland önskar jag att jag inte fungerade så ^^ 01/03 Jahopp! Trodde att de inte skulle släppa fler DLCn nu när företaget är mer eller mindre "borta" men det här var ju glada nyheter. Satt och rensade i spelbiblioteket häromdan men magkänslan fick en att låta Bioshock Infinite vara kvar :D 01/03 Kanske orkar spela igenom spelet en gång till då, 1999-Mode är ju en barnlek. Någon mer än jag här som tycker Infinite har sämst återspelarvärde i hela serien? 01/03 Ja e nog mer thief detta än vad nya thief blev ,spelade nya thief 30 min men höll på att dö av frustration över konsollkontrollerna för mus & tagentbord, inget hoppande & ej direkt kontroll över karaktären utan mer som färdig räls man skulle hålla sig... 28/02 Hmm, nu blev det faktiskt mer intressant. 28/02 Meh, känner jag. Infinite var betydligt svagare än Bioshock (1) och Burial At Sea är ett av de mest oinspirerande DLC:n som någonsin prånglats ut. Det bröt kanon och var bara... märkligt. Plz gief System Shock 3. :) 28/02
Skicka en rättelse