Valves nästa spelmotor kommer att vara enkel skapa egna prylar till.

Gabe Newell och ett par andra framträdande figurer från Valve höll hov på Reddit igår och besvarade fansens frågor - så länge de inte gällde Half-Life 3 såklart. Däremot gav Newell en inblick i vad vi kan förvänta oss från Source 2:

– Den största förbättringen kommer vara inom produktivt innehållsskapande. Vi ser och förstår vikten av användarskapat material i framtiden och fokuserar därför på det, skrev Newell.

För en tid sedan började Valve också prata om möjigheten att styra din musiksamling genom Steam men Newell bekräfta att det även finns planer att inkludera stöd för till exempel Spotify. Läs hela community-intervjun för att inte få veta mer om #Half-Life 3.

Oja! Nytt klipp varje dagen en vecka innan release, helt fantastiskt! Det var så himla "vackert", skyrim ser riktigt tråkigt ut i jämförelse! http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/568/568154/the-elder-scrolls-iv-oblivion-20041122022247733.jpg Första... 06/03 Just så var det, ja. Den fick verkligen det HL jag precis hade köpt att se stelt ut i jämförelse :L Mm, det var coolt! Dock så visade det sig ju vara scriptat, alltså att AI'n inte direkt hade sådan kompetens när själva spelet kom - men det var ju ett... 06/03 Dock inte alls lika imponerande! I MP2 snackar vi ju verkligen Rag Doll! Ja! Den kom i samlingsboxen med de första half life! SJUKT häftig! Där visades ju HL2 mer som open world. Kommer ihåg när han är jagad av combines och stänger in sig i ett hus. Han... 06/03 Bah, de la ju ner utvecklingen helt utav Day of Defeat för att fokusera på hattar och Left 4 Dead, sen slutade de med Left 4 Dead och fokuserade enbart på hattar ett tag. Löjligt att de fortfarande har mage att ta betalt för något de slutade uppdatera... 06/03 Bortsett från att de inte var först, Max Payne 2 släpptes 2003 och hade Havok-fysik integrerat. https://www.youtube.com/embed/ry4fIIAvRcg Men men, hoppas på ett mindre scriptat HL3 som inte har två eller fler fordonssekvenser som utfyllnad bara för att... 06/03 Ser fortfarande sjukt bra ut! Kommer ihåg när jag fick den där trailern i nån HL-box, kring sena 2003... Jag har nog aldrig varit så hypad inför ett spel i mitt liv. Och jag tyckte dessutom att den färdiga produkten, i mångt och mycket, levererade. 06/03 Robin Williams och Christer Glennings kärleksbarn? 06/03 Vore det inte väldigt häftigt om dom började på samma sätt med Half-life 3 :P, första visa Half-Life 2's Gman, sedan Half-life 3 :D 06/03 Ett Creation Kit kopplat till en Asset Store i Steam (så folk kan ladda upp/ladda ner/köpa modeller, skript, shaders, animationer m.m.), med samma användarvänlighet som Unity och på toppen av det Valves känsla för kvalitet och innovativa lösningar...... 05/03 Tack för länken, det var ju år o dag sedan man såg denna. Blir fortfarande facinerad av den, tänk så långt före alla andra HL2 var med fysik i spel. 05/03
Skicka en rättelse