CD Projekt ger sig själva mer tid att göra spelet så bra som möjligt.

Vad som med stor sannolikhet hade blivit årets tyngsta rollspelsupplevelse blir inte av i år. Det sorgebeskedet får vi i afton när #CD Projekt meddelar att #The Witcher 3: Wild Hunt försenats till februari nästa år.

Polackerna förklarar att det var möjligt att släppa spelet som planerat i slutet av 2014, men man valde att ge det ett par extra månaders kodputsning för att nån närmare sina egna och köparnas kvalitetsönskemål. Och med beskedet att premiären bara flyttas fram ett par månader är det ett besked många torde vara beredda att ta med fattning.

Hela CD Projekts förklaring till förseningen nedan.

Klicka för mer information

Release Date of The Witcher 3: Wild Hunt – An Open Letter

Ever since we started working on the third installment in The Witcher franchise, it has been our aim to produce a title that would take our 11 years of experience in creating RPGS and distill them into a quintessence, into a game that would effectively crown those years. At the same time, we have wanted The Witcher 3: Wild Hunt to expand creative boundaries, set new benchmarks, develop the genre as a whole. Ultimately, you, the players, must get an unforgettable adventure to experience in a vast, open world – and that's most important. We've created a story that flows naturally, cinematically, rendered it in amazing sound and visuals, while preserving full freedom of choice – all for you. We knew this to be an ambitious plan, but believed we could achieve it by bringing together our team with its creative energies and current gaming platforms with their technical capabilities. A project this vast and complex would inevitably require special care in its final stages, manual fine-tuning of many details, thorough testing time and again.

We recently reexamined what we had achieved thus far, and faced a choice about the game's final release date. The decision we made was difficult, thoroughly considered, and ultimately clear and obvious. We could have released the game towards the end of this year as we had initially planned. Yet we concluded that a few additional months will let us achieve the quality that will satisfy us, the quality gamers expect from us. Consequently, we have set the release of The Witcher 3: Wild Hunt for February 2015.

Dear gamers - we know many of you would have liked to play The Witcher 3 sooner, as soon as possible, even. We're sorry to make you wait longer than you, or we, initially assumed you would. At the same time, we believe the game will prove to be worth the wait and meet the expectations you have of us. We believe The Witcher 3: Wild Hunt will be an exceptional RPG, one of the best, providing many hours of wonderful entertainment.

Dear shareholders – we are aware of the responsibility that rests with us and thank you for the trust you have granted us thus far. We firmly believe that quality – more than any other factor – determines a game's success, and that the decision we have made is thus equally valid in business terms.

The Board of CD PROJEKT S.A.

Tack till Intuiz för detta #nyhetstips!
Naturlagarna som de är i det fiktiva universumet motsäger sig själva och resten av verksamheten i spelvärlden. Jag har inget emot fiktiva grejer, men de måste vara logiskt sammanhängande och trogna den inre logiken. Inget av innehållet i spelet är trovä... 17/03 Sitter du seriöst och hänvisar till naturlagar i ett fiktivt universum? Det märks att du inte läst böckerna. Geralt kan inte använda magi fullt ut utan han använder en låg form av magi som baseras på runor och handtecken. Sedan så kan inte alla använda... 17/03 Spelvärlden får inte motsäga sig själv för att den inre logiken inte ska halta. Varför inte bara trolla runt lite och upphäva naturlagarna ytterligare? Tex trolla bort monster och alla fiender? Varför måste mutanten springa runt och hugga ner dem med... 17/03 Ursäkta men du har absolut ingen aning vad du uttalar om eller hur? Boken och spelen har samma inre logik att en "Witcher" (Monsterdödande och muterad människa) vid namn av Gerald reser runt och dödar monster. Detta är bokens logik.. Det förekommer både... 17/03 Det är felaktig logik. Att spelet har korrekt inre logik för att boken har det är felaktigt då spelet och boken är vitt skilda objekt, samt att det inte finns något som säger att den inre logiken i boken är korrekt. Spelvärlden sätter krokben på sig sjä... 13/03 Jupp, men hur mycket det påverkar vet jag inte. 13/03 Ett spel som bygger på en bok ska självfallet ha samma ingredienser som boken det bygger på. Detta är en självklarhet. Om du inte gillar monster fine.. Smaken är som baken men att komma in och klanka ner på spelet genom att göra en enorm tankevurpa gör... 13/03 Jag opponerar mig mot monsterdravlet i spelet, oavsett om det är baserat på en bok eller inte, eftersom de inte pusslar ihop övriga konsekvenser som det skulle ge. Den inre logiken måste vara sammanhängande. Felar en länk faller kedjan. Man kan ha monst... 12/03 Första delen i serien har en rätt skev kvinnosyn (om man nu stör sig på sånt), men du bör inte såga hela serien pga av tillkortakommanden i första delen. Den har även en del andra tillkortakommanden, som rätt dålig stridsmekanik. Storyn överlag var väl... 12/03 Så du är alltså en person som skulle gnälla på att Lord of the rings baserade spel innehåller Orcer eller att legobaserade spel innehåller lego? Vänta nu lite? Först gnäller du på att det finns magi och monster i det sedan säger du att du gillar spel... 12/03
Skicka en rättelse