Dags att klippa håret och skaffa ett riktigt jobb.

I september stod det klart att #Blizzard till slut vek sig för spelarnas önskemål (krav?) om att ta bort det omdebatterade auktionshuset i #Diablo 3, där föremål kunde både köpas och säljas för riktiga pengar. Det dröjde dock tills idag innan marknaden verkligen stängde.

Just nu finns det fortfarande att hitta i menyn men det går inte att lägga några bud eller lägga upp dina senaste fynd. Man räknar med att auktionerna tystnar helt när den sista prylen är såld.

Nästa vecka släpps #Reaper of Souls, spelets första expansion, och i väntan på den nya Crusader-klassen kan pc-spelare njuta av extra erfarenhetspoäng. Vi hoppas ha en recension klar i samband med släppet och ämnar också intervjua Blizzard som kommer att närvara vid en lanseringsfestivitet i Stockholm.

Om det hade varit en lyckad produkt och inte en "flopp" så hade Blizzard inte fått jobba häcken av sig för att ändra spelet så mycket som de har gjort sedan releasen. De har fått så otroligt mycket kritik ifrån spelarbasen för att återfå förtroendet frå... 20/03 Eh.. ja. Blizzard är ett företag vars huvudsakliga uppgift är att göra ett positivt resultat. Om en produkt säljs så pass många gånger att den går med vinst så är det en lyckad produkt och ingen flopp. Vad trodde du det handlade om? Att Blizzard är en... 20/03 de hade dock en öppen beta där du lvlade 1-20. du hade lång tid att se hur spelet var uppbyggt där. Tror de flesta körde upp en gubbe till inferno sen blev krossade på första elitepacken, kollade AH efter gear men insåg att du behvöde flera miljoner,... 20/03 Du menar att bara för att det säljer riktigt bra på releasen så är det ingen flopp? Om det var så att de flesta som köpte spelet för att dom trodde det var bra (kanske med tvåan i åtanke) och sedan blev besvikna, så skulle jag kalla det flopp - oavsett... 20/03 LOL. Floppade? Du har ju ingen aning om vad du skriver pöjk. Spelet såldes 3.5 miljoner gånger de första 24 timmarna och 12 miljoner gånger från maj till december 2012. Det är ingen flopp. Tack vare att AH fanns så var de tvungna att strypa looten och... 20/03 Öh, varför skulle de ta borts? Börja på master från level ett för en helt ny spelare är vidrigt svårt. För mig som spelade några månader vid release så är expert en lagom utmaning för mig medan jag levlar upp nya karaktärer, men då har även jag lätt för... 20/03 Självklart! men satsa hellre på extrema svårigheter så spelet alltid är utmanande. Ta bort Normal och expert, finns verkligen ingen anledning alls att spela dessa, inte ens för en som är nybörjare till spelet eller inte har spelat ett hack n slash tidig... 19/03 Spelet är rätt jobbigt på högre torment-nivåer... så det blir så svårt som man vill ju. 19/03 Nää det hade gått mig helt förbi.. Inte för att jag hade garvat ändå.. :P 19/03 Loot 2.0 har räddat det här spelet. Svårighetsgradförändringarna är också nödvändiga. Den kombinationen gör att jag kan få ett rewarding spel redan från level ett, och loot är KUL att få. 18/03
Skicka en rättelse