Något måste skicka ut alla Kickstarter-tröjor, menar Paradox-chefen Fredrik Wester.

Inatt avslöjade #Paradox Interactive att de kommer att agera utgivare åt #Pillars of Eternity, #Obsidians Kickstarter-succé som drog in strax över 25 miljoner kronor i slutet av 2012. Fredrik Wester, vd på det framgångsrika svenska spelföretaget, tänker dock inte lägga sig i utvecklingen.

– Det är Obsidians projekt. De kommer att ha kreativ frihet, det är deras varumärke. Vi kommer att fokusera på marknadsföring, distribution och Kickstarter-belöningarna. Någon måste skicka ut alla dessa t-shirts.

De utesluter inte ytterligare samarbeten i framtiden och vi har sökt Fredrik Wester för mer information. Till IT24 säger han att Pillars of Eternity kompletterar deras nuvarande utbud väldigt bra:

– Vi har länge letat efter en rollspelsutvecklare som kan fylla ett hål i vår spelportfölj. Vi är bra på spel som riktar sig till en nördpublik, men har saknat just rollspel. Så inte nog med att det är en bra affär, det är en typ av affär vi sökt efter länge.

Tack till Valpnos för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse