Tisdagen den 25 mars skulle bli en perfekt dag; lönen låg tryggt på kontot och #Battlefield 4: Naval Strike var på ingång. En perfekt dag blev det tyvärr inte, då Dice drog i handbromsen för PC-versionen utav spelet. Resultatet blev att fansen bara kunde glädjas åt att lönen försvann till räkningar. Kanske kan vi göra din vecka lite bättre idag, då #Dice meddelat att spelet nu har börjat rulla ut till ivriga PC-spelare.

Den enda haken är att du måste vara premium-kund, vilket är lite surt för dig som gärna håller lite extra hårt i pengarna inför den instormande sommaren. Du får istället nöja dig med att åter igen spana in trailern för expansionen.

Tack till Minisc för detta #nyhetstips!
Men, varför har alla kartorna gjorts så små efter en av de senaste patcherna? De gamla var större från början i släppet av BF4. Alla banor är ju nu en fjärdedel av vad de var från början. Det är jag säker på. Spelar ingen roll vilket spelsätt jag väljer... 14/04 hmm, om portar stängs automatiskt hos dig måste det vara något tjall i din dator/router/isp. Att du upplever packetloss som rubberbanding beror på att beräkningar (position i detta fallet) sker på klienten och valideras (och "rättas" till på servern).... 02/04 Det är som sagt en teori. Jag kan ju inte bevisa det annat än att berätta vad jag upplevt, jag sitter på bra uppkoppling, har en bra router och den är uppdaterad, har öppnade portar, osv, allt man ska behöva. Men måste använda tredjepartsprogram för att... 02/04 Samma sak när folk kyller på netcode. Själva coden som sickar datan är ur gamal och kom när internet kom. Blir tottalt fel när folk ska klaga på något dom inte vet något om. Att dic behöver fixa med tickrates och få bort lagg etc inte bara göra. Tror... 02/04 Exakt min poäng. Det är störigt att vissa slänger sig med "tickrate" som om det vore så enkelt att bara öka ett värde för att få bukt på alla problem när det troligtvis i själva verket är kombinationen av mycket data att skicka pga funktionalitet som... 02/04 Det finns väldigt många anledning till varför man får rubberbanding, Kan vara Serverns hårdvara, dit och spelarnas internet, spelarnas hårdvara, packetlos. Största anledning jag fått höra av FPS devs varför man rubberbanding är rent av packetlos. varför... 02/04 - Jorå, nu har jag spelat de nya kartorna i "Naval Strike", och det var väl ok. :) Men känns inte helt "vågen". 01/04 Låter bra! Ska testa när jag kommer hem ikväll :D. 01/04 Jag har sett förr. Det förklarar inte rubberbanding. Det förklarar bara att världen blir osynkad mellan klienterna ("skjuten fast man är i skydd"). 01/04 to little to till Dice, Diablo 3 RoS för hela slanten nu. sämsta köpet jag gjort att köpa bf4. 01/04
Skicka en rättelse