Genom färre mellansekvenser hoppas Kojima Productions kunna berätta historier på andra vis.

#Kojima Productions byter fokus i #Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. För att förstärka den mängd möjligheter i den öppna spelvärlden – som i alla fall utlovas – kommer mellansekvenserna att skalas ner. Istället vill spelets hantverkare berätta mycket av historien genom gameplay, berättar Jordan Amaro, desginer på Kojima Productions, som har erfarenhet på #2K, #Crytek och #Ubisoft.

– Vi hoppas kunna visa upp vem Snake är genom spelarens handlingar.

Ett av målen är att skapa miljöer som låter spelarna själva mejsla fram personliga berättelser genom spelmekaniken. Och det i ett spel som är hundra gånger större än aptitretaren #Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, som Mattias Frost konstaterade ”inte var fantastiskt om man bedömer det som ett spel som står på egna ben”.

Thomas Arnroth gav igår sin syn på prologens kassettband med tortyr och övergrepp. Han, och många med honom, ser nog gärna mindre av sådant i Phantom Pain.

Mindre snack och mkt mer verkstad tycker jag fler spelutvecklare skulle anamma överhuvudtaget. 08/04 Damn right att jag vill se betydligt mindre av sådant i MGS5. Alltså, inte cutscenes då, de är ok i MGS. 08/04 Spelat alla msg fram till snake säger Sen blev det inget mer msg4 hörde man hade så långa cutscenes att det var på gränsen till egna långfilmer då höll man sig borta. Men kanske ska ta och börja igen. 08/04 :down: 07/04 Aww :( 07/04 Ground Zeroes var ju absolut inte värt pengarna, även omndet bjöd på en försmak av vad som komma skall. Hoppas på mer smakfullt stuk i Phantom Pain snarare än Ground Zeroes stil som kändes lite som att vi gör det extremare och hårdare i ett försök att... 07/04 Snake Eater har väl kring 5 timmar cut scenes och snack. Men det förstör inte spelet på något sätt för det känns ändå rätt bra när man varit fokuserad och smugit runt och tagit ut soldater en efter en annan innan i 60 minuter innan nästa stora scen komm... 07/04 Oh, charmen med nästa MGS försvann där lite. Jag gillar att de är annorlunda jämfört med dagens spel som hela tiden ska försöka berätta storyn samtidigt som man skjuter ihjäl horder av fiender "Förlåt, vad sa du? Hängde inte med" Btw så är inte story-te... 07/04 Gameplay har aldrig varit prio för mig i MGS-spelen. Jag spelar dem för den galna storyn, de extrema karaktärerna, och over-the-top cutscenes. Det är bra att de tar till sig av den största kritiken mot spelen, men samtidigt blir jag blir lite nervös att... 07/04 Hmm, mer spel mindre snack? Kanske Squaresoft skulle tänka på det till nästa Final Fantasy. ;) 07/04
Skicka en rättelse