DI Idé har som första publikation någonsin hälsat på hemma hos Youtube-fenomenet Pewdiepie.

Felix "Pewdiepie" Kjellberg, regerar på Youtube. Med 25 miljoner följare är han ett fenomen större än Rihanna och Justin Bieber. Och som i fallet med de flesta fenomen rör han upp känslor. Han är både älskad och hatad, hyllad och hånad.

Tidningen DI Idé har som första publikation hälsat på hemma hos Kjellberg i Brighton, där han bor tillsammans med sin flickvän. Ett par av bilderna ser du ovanför, ytterligare några ser du här. Kjellberg berättar själv för tidningen:

– Jag har lagtupp videoklipp varje dag i över tre år. Jag har jobbat för det här, det är ingenting som hänt över en natt.

25 miljoner följare och 27 miljoner kronor

Hans ihärdiga arbete har betalat sig: 25,7 miljoner prenumeranter. Och under fjolåret hade han 27 miljoner i omsättning – med nästan 100 procent i ren vinst. Kjellberg verkar dock ta pengarna och all uppståndelse med ro. Han tar ut 30 000 kronor i månadslön och är ödmjuk inför sitt arbete.

– Jag har aldrig sett mig själv som en person "som går genom rutan".

Ändå tycks han göra det mesta rätt. Intervjun är en del av en längre i DI Idé som medföljer Dagens industri för dess prenumeranter.

Skicka en rättelse