Återigen tar #Sony Online Entertainment-chefen John Smedley till reddit för att förmedla kunskap om zombiespelet #H1Z1. Förra gången berättade han om skillnaden mellan H1Z1 och #DayZ, och nu är det dags för betalningsmodellen att hamna i rampljuset.

Först kommer spelet säljas som en early access-produkt för de mest entusiastiska fansen. Därefter övergår det till free-to-play som tjänar pengar på mikrotransaktioner. I den digitala butiken kommer det enbart säljas emotes och estetiska tillbehör som inte påverkar själva spelet. Dessa prylar som du betalar för kan du aldrig förlora, men du kan ändå bli en måltavla om du springer runt i extravaganta kläder: om någon dödar dig kan de nämligen plocka upp en egen version av föremålet.

SOE kommer inte sälja mat, vapen, ammunition eller boosts, då de anser att detta skulle förstöra spelet. På "kanske"-listan hittar vi utrymme för fler karaktärer och nycklar till lådor med godsaker som man hittar ute i vida världen.

Värt att notera är att detta är information som framkommit efter företagets första möte om betalningsmodellen, och att förändringar kan ske innan lanseringen. Läs hela inlägget på reddit.