Markus "Notch" Persson är den frispråkige skaparen av #Minecraft, ett spel som gått hem hos både spelare och kritiker. Här på FZ tilldelades spelet betyget "mycket bra". Efter succén har Notch tagit ett steg tillbaka för att istället fokusera på sina egna projekt, medan den fortsatta utvecklingen av #Minecraft sköts mer av kollegerna på hans egenstartade studio #Mojang Specifications. Ett av dessa projekt är Drowning in Problems.

I detta textbaserade rollspel ska du, med enkla musklick, navigera dig genom livets alla stadier. Spelet körs direkt i webbläsaren. För dig som levt ett tag, har du också erfarenheten om att livet är bra mycket svårare än #Dark Souls II. Det som börjar som lugn musträning övergår snabbt till ett sjuhelsikes träningspass för pekfingret då "livet" blir mer och mer komplicerat.

Om du inte har följt med i spelvärlden den sista tiden och inte kan förstå varför alla snackar om #Minecraft kan du läsa nyheten om hur Notch tjänade 1 miljard kronor förra året. 42 miljoner sålda exemplar till en rad olika format vittnar om att den hattprydde kodknackaren hittat guld.

Tack till Theade för detta #nyhetstips!
Det finns ju ingen tidsbegränsning för när du ska klicka så något vidare träningspass vet jag inte om det är. Inressant men instängt kan jag väl beskriva spelet som bäst, den oöppna inställningen i spelet är nog intentionell. 30/04 Jag tror Notch har spelat för mycket Cookie Clicker (http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/) 29/04 Hahaha textäventyr i HD, obetalbart, klockrent! 29/04 Tänkvärt tidsfördriv. Men Fan vad deppig man blir. :P 28/04 Det låter som att du har missat poängen av både vad jag har skrivit, och specifikt min tolkning av vad Notch gjort och försökt göra. Du fokuserar även på aspekter ur det som jag redan sagt att jag inte fokuserar på, och jag har redan sagt att jag har... 28/04 haha, det här är inte ett dugg tankestimulerande. Du väljer dina egna stats i form av livspriortering från början till slut. Wow vilket gameplay och tankar man får. Det är skit från början till slut och det är min åsikt. Det är inte konstigt att det är... 28/04 Du fokuserar på gameplay i ett interaktivt story-medel som jag inte vill kalla spel -- och Notch antagligen inte heller, egentligen -- och du gör detta samtidigt som du ignorerar undertonerna av hela upplevelsen och budskapen som de framför. Du är inte... 28/04 Vilket skitspel! Varför ens lägga ned tid på något sådant här? Det är roligare och intressantare att använda sin kommandotolk än det här. Bara klicka på solve, vänta en stund och sedan så går några stats upp. pust... 28/04 Har man tjänat 1 miljard så kan man släppa en brakskit och ändå få plats på FZ och Aftonbladets förstasida. 28/04 Tror snarare att nån gillar att labba med Dart. :) 28/04
Skicka en rättelse