De glada nybyggarna i #The Settlers: Rise of an Empire har fått plåster på diverse buggsår. Version 1.2 slänger in en baneditor, förbättrad sparfunktion och diverse buggfixar. Listan över saker som inte fungerar antyder att fler patchar är att vänta framöver.

[fi=4734]

Additional Content

Map Editor has been added.

Improvements

When overwriting savegame (both Quicksave and normal savegames) and saving fails, the old savegame is restored rather than deleted.
Saving a game requires less memory.

Bug Fixes

Fixed updater bug that prevented automatic updates under Vista
Fixed a problem on Challia (map 2) where the knight could get stuck at the fire near the chapel.
A rare freeze when building roads across territory borders has been fixed.
Fix an occasional crash when loading savegames on Rekkyr map.
Fixed a rare file not found error when using 1.3 shaders.
Some other minor bug fixes.

Known Issues

Saved games from versions older than 1.1 cannot be loaded, and saved games from 1.2 cannot be loaded by older versions. We advise you to finish your latest mission before applying the patch.
The Screenshot function is not working with activated FSAA (Full Screen Anti Aliasing).
Clan/Ladder support not active.
In rare circumstances it can happen that soldiers get stuck between gates if they perform an action (capture siege cart) there.
The game might freeze for a few seconds when moving to an area (for example a big city) for the first time.
In some very rare conditions the selection does not work. Workaround: Click with left mouse button, turn the camera.
Map Editor: In some very rare conditions the modification of water vectors can lead to undefined results.
Map Editor: The position of the diagnostic grid is always on surface height.
Map Editor: The quest system is not completely translated.
Map Editor: In terrain editing the height of plateaus can only be picked not entered.

Eh, femman var den som var mest wannabe-AoE.. 01/11 Hela poängen med Settlers är ju att slippa kriga så mycket som möjligt. I ettan å tvåan så slogs ju gubbarna själva när det behövdes, man såg bara till å ha bra med mat å guld till dem så de blev starkare. Nu är det för mycket RTS över det hela... Men... 01/11 Settlers 6 skulle kunna heta Age of Empire. Den mjuka grafik på byggnader och värld som tidigare setlers har finns inte längre. Nu är det bara snyggt men stelt och extremt begränsat. En kass kopia av AoE3! 1,5 av 5pts skulle jag sätta. 01/11 Ja, ok - det finns en gräns men den är max 12000 eller liknande och då får du spela bra längre än tillgångarna på kartan räcker till för att bruka upp så den gränsen spelar ingen roll... Tvåan däremot, är helt tvärtom - där får man bara ha ett visst ant... 01/11 ööh... inte för att vara den som är den.. men EE är VÄLDIGT begränsat i antal enheter... pröva att köra MP så får du ju tillåmed själv sätta gränsen... (max ligger runt 1000st har jag för mig) 01/11 Jag har inte spelat settlers innan och jag tyckte detta spela var riktigt roligt men... Det är för lite krig, för lite enheter och lite väl mycket vänner... Spelet är på tok för enkelt, det går bara inte misslyckas - det enda svåra är att orka vänta på... 01/11 Settlers 3 var min egna bästa Settlers upplevelse....4 var "grötig" och 5 talar jag inte högt om. 6 tycker jag har kommit delvis tillbaka till rötterna. Smaken e som baken som dom säger :) 01/11 Dalat upp och ner. Bra där! Tyckte demot var ganska trevligt. Kändes som Settlers, vilket måste vara en bra grej i fallet. 01/11 Settlers 2 var seriens höjdpunkt, sen har det dalat lite upp och ner. 01/11 Tvärtom, äntligen bort från AoE(settlers5) och tillbaka mot riktiga Settlers. Ett steg i rätt riktning! 01/11
Skicka en rättelse