Grafikern bakom huvudkaraktärerna i Last of Us lämnar också Naughty Dog.

#Naughty Dog fortsätter att förlora erfarna medarbetare. Den senaste i raden att lämna utvecklaren bakom den hyllade Uncharted-serien, samt förra årets succé #The Last of Us, är Michael Knowland. I hans position som Lead Character Artist låg han bland annat bakom de två huvudkaraktäreran i just The Last of Us..

Naughty Dog har bekräftat att de arbetar på ett nytt Uncharted-spel och en Playstation 4-version av The Last of Us. Tillsammans med creative director Amy Hennig, lead artist Nate Wells och spelregissören Justin Richmond är det nu fyra toppositioner som lämnat företaget, vilket såklart får många att höja på ögonbrynen. Med detta avhopp kanske vi äntligen får klarhet varför Ellie i The Last of Us var så lik Ellen Page, innan hon designades om.

I slutet av förra året rekryterade de så pass mycket folk att det började spekuleras om ett tredje team hos Naughty Dog. Nu slutar det några personer och då verkar en del tro att hela studion håller på att gå under. 28/04 Det kan lika gärna komma något positivt ur detta, folk vill göra nya saker. Kanske är de trötta på att utveckla konsol-exklusiva titlar? Resten av spelmarknaden får ta del av dessa fantastiska personligheters idéer med, samtidigt så kanske Naughty Dog... 28/04 Va fan, börjar likna Infinity Ward och Respawn Entertainment här nu.... Vad är det som händer? 28/04 Högt uppsatt? En sketen grafisk designer? Det finns galet många sånna. Veteran påstår de också som jobbat på hela en titel under massiva 3 år. NG kommer gå under nu. Lika bra de slår igen omedelbart! 28/04 Men det här är tre högt uppsatta personer i ett spelföretag som gjort många kända spel (samt gör spel som är aktuell för den nya hårdvaran). Spelnyhet på en spelnyhetssida. Sluta gnälla. 28/04 = HeadHunting, sitter säker o jobbar med AngryBirds Online eller Clash of Clans II as we speak.. 28/04 Bara jag som tycker det är tröttsamt att det blir nyheter av varenda person som bytar jobb? Totalt ointressant. Tro det eller ej men det händer hos alla företag hela tiden utan att pressen skriver om det. 28/04 Ytterligare(!) ett Uncharted och sen en port av Last of Us på det... Låter som extremt ointressanta projekt just nu för den skaran folk som lämnat. Speldesigners kommer och går; kan bara vara positivt att få in lite nytt folk senare när de är redo att... 28/04 Det lär grunda sig i det ursprungliga avhoppet där de efterföljande är de som stod närmast "TEAM Amy Hennig" och inte är nöjda med hur det sköttes alternativt de tror inte på den nya inriktningen. 28/04 Det kan ju vara så att de varit för framgångsrika för sitt eget bästa. Folk som jobbat hos Naughty Dog är attraktiva för andra utvecklare och de är beredda att betala högre lön än de har nu. 28/04
Skicka en rättelse