#DayZ är ständigt populärt här på FZ, där många passar på att diskutera #Bohemia Interactive och det brutala överlevnadsspelet när tillfälle ges. Denna uppskattning är förstås inte exklusiv för oss, något som framgår tydligt när Dean Hall nyligen avslöjade hur många kopior som sålts av stand alone-versionen.

Nyheten kommer bara dagarna efter att Dayz fyllde två år. Stand alone-spelet släpptes dock som early access-spel i december förra året, vilket gör försäljningen av 2 miljoner kopior ännu mer imponerande.

Tycker det är lite ironiskt att du klagar på folk som klagar på ofärdiga spel som är under uppbyggnad och säger att de ska hålla sig till mmo"t WOW. Mmo's är alltid under uppbyggnad, fulla med buggar mm. 04/05 Det är bra att ni som gnäller så jävligt inte köper spelet ännu eftersom det är under uppbyggnad så såna duktiga spelare som jag kan rapportera in buggar och allt annat som är fel med spelet till programmerarna.. Trött på folk som köper ett ofärdigt spe... 04/05 Är det bara till för att säljas? 04/05 Det går tydligen att sälja vad som helst :) 03/05 :up:ÖNSKAR ATT DET KOMMER TILL XBOX ONE. 03/05 "Work in progress" betyder att det inte är färdigt än. 02/05 Menar inte kläder utan spelets grunder, överlevnad. Inte överlevnad vs andra spelare för det handlar varenda Multiplayer FPS om. Men som sagt, inte ens i Moden verkar det funnits något genomtänkt mål med spelet. 02/05 Nätverkskod och stabil grafikmotor kommer föst. Mindre saker som kläder och utrustning ar saker en del av teamet jobbar på under tiden som den tyngre programmeringen pågår på annat håll. 02/05 Värt att köpa idag, men i framtiden? Jag tvivlar starkt. Att spelets grunder inte ens finns och fungerar i moden eller i stand alone är väldigt märkligt. Då syftar jag på överlevndas aspekten, borde vara det man jobbar på först. 02/05 Vad jag minns så har Rocket själv sagt att spelet inte är värt att köpa atm. Fast det var iofs ett tag sedan han sa så, så han kan ha ändrat sig. 02/05
Skicka en rättelse