Med Community Test Enviroment hjälper spelarna Dice med buggtestningen. Release redan i dag, enligt uppgift.

Mer än ett halvår efter release fortsätter arbetet med att rätta till det vid lanseringen svårt buggiga #Battlefield 4. Det senaste draget är speciella testservrar, kallade Community Test Enviroment, som kör betaversioner av kommande uppdateringar, och på så sätt kunna optimera patcharna och hitta eventuellt trasig kod innan de släpps.

Testmiljön ska enligt The Escapist som står bakom uppgifterna, bestå av både separat spelklient och Battlelog, som hämtas när man loggar in. Lanseringen ska ske redan i dag, och åtminstone inledningsvis är det bara Premium-prenumeranter som kan delta.

En av de viktigaste uppgifterna med testservrarna är att testa nätkoden. En anonym uppgiftslämnare säger föjlande till The Escapist:

Among the first things we will work on is the 'Netcode,' which is what the player experiences with the game world including player-to-player interactions like damage registration. This involves tweaking to the 'tickrate' servers and networking in general.

FZ har sökt Dice för en kommentar.

Tack till Walter Bishop för detta #nyhetstips!
Det är sant att det många Premiummedlemmar är dedikerade spelare, men många är också de som bara vill få allt innehåll. Om jag betalar för en produkt så är det primärt för att jag vill använda den, i det här fallet spela det. Inte arbeta som gratis arbe... 09/05 Tror att det dels handlar som du säger att begränsa antalet som kommer in, samt de som köper premium är dedikerade spelare som spelar mycket och vet hur spelet fungerar. Dessa spelare kan då ge mer djupgående och "bra" feedback än den som spelar då och... 09/05 Högre tickrate skulle bara vara bra, men det är samma tickrate i BF3 (10) vilket är oändligt mycket mer responsivt än BF4. Tror inte BF4 någonsin kommer bli fixat av DICE, men möjligtvis av framtida moddare.. Hoppas mer på en lösning till nästa BF. 08/05 Det låter ju väldigt fel, men det kan ju vara så enkelt att dom vill begränsa antalet testare till en början, snarare än att det skulle vara "dom som betalat lite extra" som "tillåts" gå in på testservrarna. 08/05 Problem kan man nog inte kalla det längre. Det är snarare hejdlöst många gameplay buggar som får spelet att se komiskt ut. 08/05 Det stämmer att du inte verkar veta var problemet ligger! Jag har klarat mig utan krasher på PC vilket många andra inte gjort men det största problemet är nog Tickrate i BF4 som är så lågt som 10!! https://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0 08/05 Mitt största problem med BF4 är fördröjningen i utbyten mellan spelare, känns ungefär som det finns en låst delay av någon anledning, oberoende av spelares ping. Min amatörgissning är att hela Frostbite är knas och dom har halvpanik för dom ska släppa... 08/05 Har spelat det online nu ett tag på PC. Har inte upptäckt ett enda problem. Men det kanske bara är jag som inte vet vad felet är. 08/05 Vilken tur att ingen tvingar dig att göra det då.... :) Jag håller med om att det skulle släppts tidigare, men som sagt, bättre sent än aldrig. 08/05 Ja, det där måste nog vara det jävligaste jag har hört hittills. Betala för att vara gratis arbetskraft för uppgifter de skulle ha åtgärdat för ett år sedan. Jag vill så hemskt gärna gilla BF4, men Dice och EA gör det svårt för mig. 08/05
Skicka en rättelse