Den tidsmanipulativa shootern nådde finansieringsmålet redan första dygnet.

Att kalla sitt spel #SUPERHOT (med versaler och allt) kan tyckas uppkäftigt, men spelet levde med råge upp till sitt namn när det sträckte fram kollekthåven mot Kickstarter-besökarna. Det tog mindre än ett dygn att nå målet på 100 000 dollar, och de polska utvecklarna har nu 29 dagar på sig att samla pengar till en ny animatör, reprisfunktion och de andra bonusmålen.

Sett till ytan är Superhot en stilren förstapersonare, men det som gör spelet intressant är länkad till dina rörelser. Står du still gör tiden detsamma, och när du rör dig hänger klockan på i synkad takt. Det öppnar för en sorts pusseltänk eller problemlösning för att undvika fiendekulor på ingång.

Kolla in filmen nedan för att se vad det handlar om, och hör utvecklarna presentera sin idé. Eller varför inte testa den gamla prototypen från i höstas?

Skicka en rättelse