"Det är klart när det är klart", menar Massive och flyttar fram sitt prestigeprojekt.

Ja. Så lyder svaret på frågan från i januari, då det funderades kring att #Tom Clancy's The Division inte hinner bli klart i år.

Förseningsbeskedet kommer i form av en statusuppdatering från malmöiterna #Massive, och man ger en klar, tydlig förklaring till det dystra beskedet: man vill inte släppa något man inte är nöjd med.

Vi skapar något vi är väldigt stolta över och vi vill inte kompromissa med kvalitén. Vi kommer släppa spelet när det är färdigt.

When it's done, alltså. Men Massive och #Ubisoft ger lite mer kött på benen redan nästa månad, närmare bestämt på E3-mässan. FZ tog tempen på spelet och utvecklarna i ett av höstens avsnitt av videomagasinet Fragzone. Friska gärna upp minnet med en repris av det.

Du får tycka vad du vill, men om du inte tycker att grafiken har något med tiden att göra eller har någon betydelse så kan du lika gärna spela spel på NES. 19/05 Den dagen grafiken kommer vara outdated när det släpps, och vad har du ätit för halucinogent som gör att du tror på att grafiken blir snyggare varje år. Den är en sak vad vi får se på ritbordet av skapare, men av dom spel jag vet som finns ute är så är... 19/05 Jag har sett gameplay videos från det och det såg bättre ut när det låg rätt i tiden än vad det gör nu. Självklart har du rätt i att jag generalisera en aning för mycket då spelet inte har släppts men jag tror inte att skillnaden kommer att vara något... 18/05 Nugga plz. Du har inte spelat det än, så du kan inte säga så. 18/05 Jag har inga problem med den här förseningen så länge det blir bra och håller vad det har lovat. Problemet är dock att spelet kan kännas lite out-dated när det väl släpps pga. att spelen blir snyggare varje år. Om man t.ex. jämför watch dogs med hur det... 18/05 Slutet av nästa år borde funka, men om de knappt har börjat än så vet man inte. 18/05 Skeptisk till att det ens blir klart nästa år. 18/05 Finns inget skämmigt eller tråkigt i en försening av ett spel Det är så det ska vara. 18/05 Låter som Massive. De var långt gången med portningen av Xbox versionen av World in Conflict. Kontrollerna var perfekta, spelet funkade riktigt bra på konsol men de fick inte till kvaliteten de ville ha på konsolen så de skrotade det. 17/05 Tur att dom har visat såpass lite av spelet, hypen har inte hunnit byggas upp än, så försening... Okej. 17/05
Skicka en rättelse