För en tid sedan bjöd vi på en film från #BioWares #Mass Effect som visade upp hur stridssekvenserna kan se ut i spelet då du styr en karaktär ur Soldier-klassen. Idag följer vi upp den rullen med två stycken nya där du får se exempel på strider med Adept- respektive Vanguard-klassen.

[v=1524]

[v=1525]

helt suveränt bra spel. länge sedan sci-fi var så här roligt :) 14/11 Precis, skulle det ge lika mycket känsla att göra en roadie-run eller såga någon mitt i tu i Gears of War om det var FPV?, nej absolut inte. Speciellt i ett spel som detta. Förstaperson i RPG är något jag inte gillar alls, man vill se sin karaktär när... 14/11 Ser nästan ut som de använder samma "kraft" hela tiden, kunde varit lite mer varierande animationer och effekter. Sen ser menysystemet meckigt ut som sagt. Förövrigt så använder han väl shotgun som Vanguard och den dänger till och dödar med ett skott... 14/11 Detta spel verkar vara så jävla ballt! Måste fixa 360! 14/11 Själv tycker jag nästan att det är tvärtom. Jag har mycket enklare att sätta min in i karaktären om det är tredjepersonsvy. 14/11 mm kamera + gubben. Som i t ex Gears of War. Där är en av dom största motgångarna är din egen gubbe, för han skapa en stor "blind spot" för dig. Troligen det som dom flesta hatar med 3rd person. Själv älskar jag 3rd person, vill alltid se när min nisse... 14/11 Som Mr.Bear skrev hade varit kul med lite nya miljöer. Men snart har man det ju framför sig. Ska bli väldigt skoj :D 14/11 tycker man kan styra ett sikte lika bra om det är fpv eller 3pv, det som kan vara problem är ju dock kameran ibland... 14/11 Första person. Ger överlägset bäst närvarokänsla..samt aldrig problem med kameran och spelet behöver inte hjälpa till att sikta. 14/11 Tänk allt det där utan paus för menyer på PC, hotkeys istället. Ge please! Nåja.. kanske om ett år eller två då :/ 14/11
Skicka en rättelse