Watch Dogs blir tvärsnyggt med hjälp av modifikationer.

Många har klagat på att den färdiga versionen av #Watch Dogs inte är lika snyggt som när det visades upp första gången - en del har till och med jämfört det med gamla #Grand Theft Auto IV. De som spelar Ubisoft hackerspel på pc har dock möjlighet att förbättra grafiken genom en nysläppt modifikation.
Den ambitiösa moddaren, som dock kallar sig själv för en nybörjare, har bland annat fixat detta:

  • Changes to the default fog values

  • Enabled bokeh DOF for the main cameras

  • Stuttering Improvements

  • E3 2012 Bloom

  • Performance Improvements

  • Enabled Headlight Shadows

  • LoD Changes

  • Reflection changes

  • Added 3 new cameras to the game(closer, normal, further)

  • Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)

  • LensFlares(WIP)

  • Lighting changes(TESTING AND WIP)

  • Civilians density changes

Bildbevisen på hur snyggt spelet blir kan du se nedan (och i rubriksbilden), sedan är det bara att styra webbläsaren mot den officiella tråden och tanka hem själv.

Enbart till VRAM räcker dock inte. Vi behöver rejält med snabbare hårdvara eftersom även dagens high-end kort strular med 4k. Det tar nog ett par år innan det blir OK. 19/06 Tycker inte vi ska köra på samma minne för ram används till det mesta. Men att spelen i framtiden optimeras till att använda mer vram istället för ram och nu när behovet ligger satsa mer på vram så vi kan gå över till 4k. 19/06 Jag håller med om att vi borde ha liknande lösningar inom datorer också, att RAM minnet och VRAM blir samma sak, detta skulle framför allt ge stora prestandaökningar till bärbara enheter. Däremot så ser jag inte behovet i att ha det till alla datorer.... 19/06 En konsol kommer aldrig vara lika bra som en PC. Men hur dom valt att optimera spelet på används vram istället för ram för att jobba direkt med gpun är en smart lösning för att få ut så mycket som möjligt av den klena hårdvara som finns i konsoler. Det... 19/06 Jodå, Xboxen har enat minne, precis som playstation 4 18/06 Ja, gjorde ett misstag. Xbone har inte delat minne. Dock så gör inte GDDR5 PS4 maskinen massivt mycket snabbare, det ger bättre bilduppdatering men i övrigt så kan man ha samma nivå av grafisk detaljgrad. Bägge har mycket svaga processorer. Det måste... 18/06 De är byggda på nästan samma sätt, En cpu/gpu combo med delat minne. bägge har 8 GB, varav jag är osäker på exakt hur mycket kan användas till spel på respektive plattform. PÅ xboxen är minnet i form av DDR3, och playstationen har GDDR5. det är inte en... 18/06 Xbone har inte mycket VRAM och är byggd mer som en PC till skillnad från PS4 där VRAM är även dess RAM minnen. Ger hög bandbredd men måste fortfarande jobba ihop med en lågpresterande CPU. Xbone har även en ganska klen GPU och eftersom tillverkningskost... 18/06 Det här är inte klokt, verkar inte bli slut på all svammel och ordbaj*ande. Nästan komiskt, någon behöver växa upp en aning. Verkar som att det gäller att undvika direkta frågor med frågetecken för att inte trigga igång trollet. 18/06 Jag skrev ett inlägg som passade in i tråden som kritiserade ditt inlägg och hur du tycker det är bättre att använda ram istället för vram på datorer. Du svarade med påhopp och omogna inlägg vilket är helt offtopic. Du kanske ska se över dina inlägg och... 18/06
Skicka en rättelse