Kreativa chefen Rob Pardo lämnar Blizzard efter 17 år.

"Varje slut innebär en ny början". Så inleder Rob Pardo sitt publika avskedsbrev från #Blizzard där han arbetat som kreativ chef de senaste åren. Under sin 17 år långa karriär var han bland annat chefsdesigner på titlar såsom #Starcraft: Brood War, #Warcraft III: Reign of Chaos och #World of Warcraft. Ett par saker är han extra stolt över:

– Jag är riktigt stolt över de Blizzard-framgångar jag har varit delaktig i. Som att bygga långlivade spel, stödja e-sportens tillväxt, att utveckla Warcraft till en film och såklart möjligheten att kunna fira våra passion tillsammans Blizzard-communityt, både online och på Blizzcon.

Hans framtidsplaner är inte helt satta i sten men den som är nyfiken på vad Pardo ska göra härnäst kan se till att följa honom på Twitter.

Så en 4000 kr i runda slängar, för att låsa upp alla karaktärer i ett spel. Det låter som att det skulle passa ganska bra i min syn på "mjölkning/greed" kategorin. Visst "behöver" man inte köra alla, men jämför då detta med vad vi gamers normalt anser... 06/07 Här är en uträkning när det gäller RP, dvs valutan man köper för riktiga pengar. Den är dock över ett år gammal, så man ska komma ihåg att priset nu är betydligt högre. Så priset är ju knappast rimligt, men man behöver inte köpa alla hjältar om man inte... 06/07 Förhoppningsvis så kan den nya chefen lägga styggelsen som kallas World of Warcraft på hyllan och retconna skiten och påbörja Warcraft 4 med folk som har hjärna och förstånd. 06/07 Låter rätt mycket, men mindre än vad jag vill minnas att jag hade i WoW tid (som en irrelevant jämförelse). Frågan är ju (orkar inte kolla upp det nu) hur många RP det kostar att köpa upp alla, i jämförelse med hur mycket man skulle få betala för ett... 06/07 Man får IP (valuta man får när man spelar) beroende på hur långt ett game är i LoL. Någon har gjort en tråd på reddit där det står hur mycket det kostar och hur mycket man måste spela för att ha råd med alla hjältar i spelet. http://www.reddit.com/r/lea... 05/07 Aha. Nåja, ser inte det som det största problemet heller, så länge som man kan spela spelet (beroende på hur mycket dom vill ha betalt för en hjälte förstås). F2P har aldrig varit tänkt att vara välgörenhet, och om konceptet inte missbrukades till absur... 05/07 I dota2 har du alla hjältar från början. I League of Legends måste du köpa dem för antingen riktiga pengar eller för valuta som du tjänar ihop när du spelar, det tar dock väldigt lång tid att få ihop till en hjälte. 05/07 Hmm, det är nog inget lätt val att säga adjö till ett sådant bra jobb. 05/07 Vad menar du? Håller inte med dig om att Warhammer liknar WoW, även om det må hända har utgått från snarlika scenario. Men om Warhammer och WoW är lika i story har väl ingen betydelse för ditt argument angående Blizzards mjölkning av spelserien? Både... 05/07 Det var lite av poängen...inte ett argument utan ett konstaterande. Jag upplever "mjölkning" så, även om kanske inte andra gör det, och när det blir så godtyckligt, hur kan man argumentera för det ena eller det andra? Både ja och nej. Till en början så... 05/07
Skicka en rättelse