#Blizzard har avslöjat ett nytt system för att avancera våra hjältar i #Heroes of the Storm, där varje karaktär får utrymme för tre artefakter som man låser upp med guld (de går inte att köpa för riktiga pengar). Dessa förbättrar hjältarna genom att bland annat se till att de gör mer skada, tål mer stryk och anfaller snabbare. Det ska ge oss möjligheter att kombinera olika attribut för olika typer av matcher, vilket i grunden kan vara en god tanke. Men det som fått delar av spelarbasen att se rött är hur det fungerar att uppgradera artefakterna.

Ett exempel är Brilliant Topaz som ger 1% ökad skada på den lägsta ranken och hela 10% på rank 10. Att först köpa ädelstenen kostar 100 guld, därefter blir det ett påslag på 100 guld per rank man köper. Rank 9 kostar alltså 900 guld och därefter landar rank 10 på 1000 guld. Med andra ord kommer det kosta en hel del att ligga på topp, vilket många anser vara förödande för nya spelare. Upprörda röster menar även att det är alldeles för likt genrens tungviktare #League of Legends.

Värt att notera är att Heroes of the Storm fortfarande befinner sig i en teknisk alpha och att mycket kan hända innan lanseringen. Klockan 20.00 ikväll vankas det dessutom livestream om spelet, och kanske får vi veta mer om artefakterna då. De kommer garanterat visa upp en ny hjälte och ett nytt slagfält, och vill du se det ska du rikta ögonen mot den officiella twitch-kanalen.

Källa: battle.net

Jag förstår verkligen inte syftet. Ni som spelar LoL kanske kan förklara för mig. Är matcherna så tråkiga att det måste finnas någon form av grindande för att man ska vilja fortsätta spela eller vadå? Jag har spelat Dota 1 och 2 i 8 år nu och har fortfa... 22/07 Så går det när man inte bestämmer sig för ha en ingame shop, skapa mechanics som skadar balans. ex dota items. 22/07 Hur funkar systemet i Heroes för oss som inte är insatta i det? 22/07 Håller med! Folk är villiga att betala hundratals kronor för att köpa spel, eller uppehålla månadsavgifter för MMO. Men att spela ett gratis-spel i otaliga timmar vecka efter vecka, och sedan börjar gnälla över att behöva betala ut lite extra för microt... 22/07 Jo då, jag har nästan klockat in 2000 timmar i dota 2 och har säkert lika mycket i dota 1. 22/07 Fick tillgång till alfan först häromdagen. men efter vad jag kan avgöra får man bara tillgång till sex hjältar direkt, resten kostar guld. 22/07 LoL har det, så varför inte? 22/07 Ge mig alpha invite nuuuuuu! Kom igen Blizzard för fan! Har varit er trogen sedan Warcraft 1... Och lite Vikings också förstås. Jag hoppas fler archangels gör entré. Då tänker jag främst på Imperius. Men de lär släppa fler och fler hjältar precis som... 22/07 Du lirar inte så mycket MOBA va ? Och till FZ.: 3st artefakter, wow :) LoL använder sig av 30! Fast en "runa" ger dock inte 10%(!!!) boost vid lvl 10! 22/07 Inte om det blir dyrt. I LoL är det en engångskostnad då du använder samma runor till alla karaktärer. Blir det dyrt till Heroes kommer det ge en klar fördel till alla som inte har råd eller tid. 22/07
Skicka en rättelse