Harvey Smith, mannen bakom bland annat #Deus Ex, talar i en frispråkig intervju med Wired ut om misslyckandet med nya spelet #BlackSite: Area 51. Smith säger att utvecklingsarbetet med spelet haft många problem, en del har han själv bidragit med. Han arbetade med två projekt samtidigt och BlackSite var inte hans favorit av de två.

This project was so fucked up

Är Smiths kärnfulla sammanfattning.

Han berättar vidare att projektet var urspårat drygt ett år innan release och att spelet gick direkt från alpha-version till slutprodukt. Wireds reporter undrar lite förvånat varför Smith är så ärlig så kort efter spelets släpp varpå han får svaret att Smith tror på personligt ansvar. Men även om han inte är förvånad över spelets ljuna mottagande bland kritiker tycker han att den politiska satiren har fått för lite uppmärksamhet.

Han beskriver en scen där spelaren slåss mot krigsveteraner som förvandlats till monster av USA och undrar:

How can you look at all these elements and not think this is super fucking subversive?

Skicka en rättelse