Efter några veckors [[betatest]] är de ideella krafterna bakom #Half-Life 2-[[mod | modifikationen]] Empires redo att lansera version 2.0 av sitt skötebarn - bland annat genom FZ:s försorg. Filarkivet har således begåvats med såväl den 752 MB tunga [[klient | spelklienten]] samt tillhörande [[server | serverprogramvara]] för [[Windows]] ([[Linux]] (379 MB).

[fi=4928]
[fi=4929]

Mer av allt - fler banor och bössor i nya Empires 2.0

Bland nyheterna nämns bland annat ett uppdaterat [[GUI | gränssnitt]], en hel hög nya 3D-modeller och specialeffekter, finjusterad spelmekanik, fyra nya kartor, ett nytt system för att administrera spelarskvadroner samt optimerad nätverkskommunikation med mindre [[lag]]. Bekvämt orienterade läsare fortsätter förslagsvis till FZ:s bildarkiv där XX nya bilder från Empires väntar - övriga fortsätter nedåt där ett sammandrag av förändringarna väntar:

New Models, Animations, and Sounds

  • Many new world models and animations including projectile explosions, building sparks, weapon models, and tank deaths

  • Completely new set of ingame sounds

  • Updated graphic user interface

  • All new first-person weapon models: Northern Faction Mines, Northern Faction Engineer Repair Tool, Imperial Assault Rifle, Imperial Heavy Rifle, Imperial Sniper Rifle, and many more!

  • Many weapons now have ironsights: Northern Faction Assault Rifle, Imperial Assault Rifle, and many more!

  • Loading screens appear while new maps are loading and display helpful gameplay tips

  • New kill/death icons

Changes to Gameplay

  • Scouts can now sabotage buildings to disarm or damage enemy infrastructure

  • All classes can now go prone

  • Vehicles can run over infantry

  • Major rebalancing of infantry and vehicle weapons

  • Riflemen and Scouts can now use sticky grenades to destroy vehicles

  • Rebalance of vehicle weight restrictions to force armor vs. weaponry choice

  • Repair stations can now be used to rearm a vehicle that has outdated weaponry

  • Improved vehicle handling (including 2nd seat passenger no longer rotating with vehicle turret)

New & Updated Maps

  • Maps have been rendered with HDR

  • Four all new maps: Cyclopean, Glycen City, Streets Of Fire, and Urban Chaos

  • Updated versions of Canyon, Crossroads, District, Duststorm, Escort, Isle, Money, Mvalley, and Slaughtered

Retailored Squad System

  • A commander is now voted in at the beginning of the match using the new commander voting feature

  • All new squad interface to make it easier to join or leave a squad

  • Squad leaders emit an aura of special class-dependent skills

  • Squads accumulate points for special squad skills that the squad leader can use

Game Code Improvements

  • New network code to tremendously reduce lag and allow for bigger games

  • SourceTV support

  • Many new server variables to give server administrators more Empires-specific control of games

  • Improved spectator interface

  • Ingame chat is colorcoded to differentiate between Northern Faction, Brenodi Empire, Commander, and Spectator

  • When a round ends all client camera views are brought to the reason for the round ending using the CV DeathCam

  • The user scoreboard now has a scrollbar and ability to mute annoying players

Risk-style League Gameplay

  • Concurrent with the release of Empires Mod 2.0, the Empires League will begin its first season

  • Clans will compete for territory on a gameboard map

Tack till anon14865 för detta #nyhetstips!
Härligt att höra att ni har haft kul, ska bli grymt skoj att se hur mycket folk som faktiskt lirar om en vecka dock, vore härligt att hitta åtminstonde någon server med folk på :) 03/12 Just det! Jag tar minsann tillbaks det påståendet. Det spelades ganska rejält med scenarion igår så jag blandade ihop det, men nu minns jag att vi vann! Mja, hur sannolikt det än nu är så är det ju bra att ha lite hopp för att industrin tar sig till och... 02/12 Det tristaste är ju att det är så fruktansvärt lätt att be-äga folk pga att dom inte kan anpassa sin spelstil efter omständigheterna. Sen är det ju rätt irriterande (spelar ganska ofta som commander) när folk vägrar lyda order.... 02/12 Det var mysko... jag trodde du avsåg rundan på cyclopean, vilken vi vann med en jättelik nukeattack mot slutet. Jag har inte förlorat en runda sen 2.0 släpptes, om man bortser från såna man inte varit med i från start. Berätta var det gick utför, för i... 02/12 Ingen fara. Fast det gick ju utför sedan, sen om det var orsaken kan vi låta vara osagt. : ) Även om det kanske bara är en bidragande anledning så är nog fortfarande komplexiteten, om än otroligt liten, tillräckligt mycket för att den breda massan skall... 02/12 Ledsen, gick på coolant först av allt, men glömde av ren slentrian att få fram själva motorn. Inte en jävel klagade, så jag märkte inget. Empires-communityn blev ju inte större av att alla servrar försvann för att det fanns en betaserver i USA som alla... 02/12 Ah, det är du! Det var du som utvecklade 'Nuclear warhead' innan vi hade annat än standardmotorn! Så fort man avfyrat en kärnstridsspets så blev man stående där, överhettad. Inte bra. : ) Jag håller för övrigt med dig helt, men denna typen av spel har... 02/12 Yepp, ett par nya dock, men en hel del av testerna är dessutom kvar och lirar :) 02/12 Laddade hem filen två gånger. blev korrupt båda gångerna :/ 02/12 e det samma snubbar som gjorde empires till bf1942? :) 01/12
Skicka en rättelse