60 bilder per sekund utlovas, men ännu okänt i vilken upplösning.

Traditionen trogen lanserar #Activision nya Call of Duty i början av november. Men trots att vi är mindre än tre månader från premiären är det ännu oklart vilken upplösning #Call of Duty: Advanced Warfare, som nykomligen heter, körs i.

Producenten Mike Mejia försäkrar att Advanced Warfare flyter fram i stadiga 60 bilder per sekund, men upplösningen på PS4 och Xbox One är han ännu inte beredd att prata om. Optimeringsarbetet pågår fortfarande, skriver OXM, och efter en ny SDK till Xbox One i somras är det möjligt att krama mer prestanda ur #Microsofts konsol. Återstår att se om Xbox One och PS4 når upp till 1080p-upplösning, under tiden får vi nöja oss med Mejias kommentar:

We are not talking about the - we're still waiting for announcements to come out in terms of where we're at with the resolutions, but I can tell you that the three year development title that we've had, working with everyone involved to make sure that we're getting it right... we're still optimising the game, but even with where we're at right now, we're really happy. We're ahead of where we were last year, and we still have time, we still have a couple of months to go.

Annat Advanced Warfare: exoskelett hör till årets nyheter, och vissa traditionalister har fruktat att förmågan att hoppa högre, cloaka och klättra kommer förändra multiplayer en hel del. Lugn – det kommer gå att stänga av exoskeletten i multiplayer för de som så vill, säger #Sledgehammers Michael Condrey i den här Youtube-intervjun.

Call of Duty: Advanced Warfare släpps till PS4, Xbox One, pc, Xbox 360 och PS3 den 4 november.

Jävla skitsnack! Killzone är inte ens nära stabila 60fps, och inFamous är sällan över 40fps. 22/08 Åh gud vad tråkigt det ser ut... Och snabbt går det. Suck. 20/08 Var inte orolig.. vi är minst två ;) Jag har ju till och med förbokat ... 20/08 Alla som säger att det kan vara 120p, 240p, 480p osv. är bara bakåtsträvande i min mening. Det finns enligt mitt tycke inget gångbart resonemang till att acceptera suddigare texturer för att kunna köra på 1080p och inte heller lägre utlösning för att... 20/08 Det händer inte ens nåt på skärmen här, så att marknadsföra det som 60fps bara för att man inte har låst fps:en är skitsnack. Ligger under 40 bara av att stå och snurra i ett tomt rum. https://www.youtube.com/embed/knADqny_rRI Här har du gameplay, tycke... 20/08 Jag vill inte erkänna det men jag tyckte faktiskt att det såg rätt så skoj ut. :( 19/08 Både Killzone och Infamous går att köra med upplåst fps. Dock så ligger ingen utav dem på stabila 60 fps, utan snittar väl på runt 40 fps och kommer upp i 60 fps i lättdrivna miljöer. Killzone MP ligger dock i stabila 60 fps, men körs istället i 960x108... 19/08 Exakt! Spelet levererar bara det ena eller det andra, men inte båda samtidigt. 19/08 Actually i MP " The single-player does indeed run at full 1080p (albeit with an unlocked framerate and a recently added option to lock it at 30 FPS), but multiplayer does not. Instead, it uses a framebuffer of 960x1080 -- as opposed to the standard 1080... 19/08 Killzone och Infamous är 30fps. 19/08
Skicka en rättelse