Efter 51 miljoner dollar i kassan lyfter Chris Roberts fram nya delmål.

Med en bit över 51 miljoner dollar i kassan har det gräsrotsfinansierade #Star Citizen nått längre än någon kunde tro. Och pengarna fortsätter rasa in – 50 och 51 miljoner nåddes under samma vecka.

I en statusuppdatering berättar utvecklarna att man kommer tona ner crowdfunding-målen på spelets hemsida, och ersätta dem med andra mål som exempelvis antal aktiva spelare eller rapporterade buggar. Efter feedback från mässbesökare på Gamescom tänker man också göra sajten mer användarvänlig, så att det blir tydligare hur man köper in sig i projektet.

I would like to end by talking about one more change: we’re planning to revamp the RSI front page to make the experience friendlier to new players. While at Gamescom, I had a chance to talk to plenty of people who had heard of Star Citizen but hadn’t backed. It wasn’t because they didn’t like what they’d seen of the project or that they weren’t interested in this kind of game… they simply did not understand how to get started.

[...]

As part of this initiative, the crowdfunding counter will no longer live on the front page. There are several reasons for this, but the biggest one is Star Citizen’ isn’t just about making millions of dollars. While continued funding is necessary to build Star Citizen at the current level of AAA fidelity and no compromises, the first experience for new people should be about the game and universe, not about how much money we’ve raised. Backers do a whole lot more than just buy new ships. You are our eyes and ears; you sell the project to other gamers better than any ad campaign ever could, your design ideas expand our scope and your bug reports help us make a smoother game. Every time you dogfight in Arena Commander, you’re helping make Star Citizen better!

In the coming weeks, we intend to replace the counter on the front page with new kinds of goals. Expect to see additional types of stretch goals for number of players active, number of Vanduul extinguished, number of bugs reported and more! The crowd funding information will live on in a dedicated subpage with increased fidelity for those of you that love numbers and following our record breaking progress.

I samband med statusuppdateringen publicerades hela Star Citizens Gamescom-presentation på Youtube. En timmes Star Citizen-snack med Chris Roberts står till buds.

Om du orkar kan du titta på dessa videos de släpper veckovis: https://www.youtube.com/watch?v=Fn8qKAV2ATA Man får se lite buggar i koden och hur de löst det, vad som händer i communityt, hur det ser ut i deras kontor och vad olika personer gör och allmä... 24/08 Absolut, visst kan det vara så.. men med mer pengar så kan de anställa fler och mer framtida projekt till spelet tillkommer som de själva har sagt.. dom har väl kodat elite ett bra tag innan de visade upp spelet och innan alla fick komma åt betan, om... 23/08 Klart det kommer bli mer populärare för det släpps på alla konsoler med. 23/08 tycker synd om alla som inbillar sig att mer pengar = bättre spel. med tanke på att 999 av 1000 spel är totala floppar med betyg under 5-6(som absolut överdrivet Bäst) så, ja. det logiska är att inte lägga 50 miljoner på Ett spel. Kan lyckas riktigt bra... 23/08 tvivlar på att dom kan leverera ett spel värt 50 miljoner minst lr ens nära. det har nämligen aldrig någonsin hänt innan. 20kr på att elite blir 3 ggr så populärt och bra. 23/08 och jag tror det kommer bli det bästa space mmo ever inom gaming 22/08 Jag tror fortfarande detta kommer vissa sig vara den största scamen inom gaming 22/08 skulle tro att en av anledningarna till att dem tog bort räknaren för inkomsterna är personer som gjort fake konton för att sedan sprida rykten om att de egentligen inte har så mycket pengar och allt är fake osv. Hänt väldigt mycket på senaste tiden.... 21/08 Man kan fortfarande se hur mycket pengar dom har fått in här: http://www.robertsspaceindustries.com/press 21/08 Det är nog en kombination av tajming (många har gått och saknat ett bra rymdlir i över ett decennium) samt att Chris Roberts har en väldigt intressant spelidé som han pitchat på ett briljant sätt för PC-gamers. Han har även som bekant gjort ett antal... 21/08
Skicka en rättelse