Fastän Blizzard inte tror på mer tillväxt för #World of Warcraft är det fortfarande det största onlinerollspelet med månadskostnad. De säger sig också ha material på konceptstadiet som räcker i ytterligare tio år. Arbetet med nästa expansion, den efter vinterns #Warlords of Draenor, är redan igång enligt game director Tom Chilton.
– Vi har redan satt igång produktionen för zonerna till den. Efter det har vi ett par olika alternativ som vi ska välja mellan de närmsta månaderna. Det finns ungefär sex eller sju olika konceptidéer som vi kan plocka beståndsdelar från och säga "Vet du vad? Lås oss ta det där och sätta det i nästa expansion efter denna". Eller så ändrar vi i händelseförloppet från vad vi först tänkte. Det finns lätt material vi kan använda oss av som räcker i tio år. Mer egentligen.
Intervjun genomfördes av Gameplanet och de ställde bland annat frågan på vad Chilton anser vara den största förändringen som har skett under spelets tio år.
– Jag skulle säga att den mest signifika förändringen som skett är att öppna upp mer material för fler spelare. När vi först lanserade World of Warcraft trodde vi att raider var något majoriteten av spelarna aldrig skulle göra. De var något för 1 procent - vilket var sant då. Det funkade för att spelet i sig hade så mycket innehåll vilket höll folk underhållna under en lång tid.