Vägen in i rampljuset

Svenska spelutvecklaren #Grin expanderar aggressivt. På amerikanska sajten Next Generation avslöjas att företaget i januari 2008 slår upp portarna för en ny utvecklingsstudio i Göteborg. Grin har sedan tidigare huvudkontoret i centrala Stockholm och avdelningar i Barcelona och Jakarta.

Den nya studion är sysselsatt från starten.

Vår nya studio arbetar på ett väldigt, väldigt stort Hollywood-relaterat sci-fi-varumärke för Xbox 360, Playstation 3 och pc. Det är ett riktigt högbudgetprojekt.

Så säger Bo Andersson, en av de två bröder som grundade företaget.

Från Grin meddelar man nu att flertalet nya tjänster kommer att tillsättas i Göteborg. Information om dessa kommer allt eftersom att läggas upp på företagets hemsida.

Grin klev upp i spotlighten när de blev den första studio utanför #Ubisoft som fick förtroende att utveckla en Tom Clancy-titel, då med #1800 Ghost Recon: Advanced Warfighter. I dag arbetar stockholmsstudion med licensspelet #Bionic Commando baserat på samma historia som spelet med samma namn till [[NES]]. Grin berättar också om livet och arbetet hos en spelutvecklare i sin blogg här på FZ.

Skicka en rättelse