Trots att ryktena var ihärdiga och beskedet väntat fick offentliggörandet av Minecraft-affären såväl sajter som sociala medier att explodera. Daniel Kaplan, affärsutvecklare på #Mojang skrev skämtsamt att journalisterna började samlas på hög utanför kontoret. Vi har också samlat några andra reaktioner på nyheten från spelbranchen. Men först, ett klargörande.
17,9 miljarder är mycket pengar, särskilt om man jämför med ett par andra namnkunniga spelbolag...
Andra skulle uppenbarligen nöja sig med mindre.
Minecraft rivstartade trenden med Early Access (innan Valve ens hade ett namn för det) och Mojang har alltid varit väldigt öppna i sin kommunikation.
Det tog heller inte lång tid innan de syrliga kommentarerna börja komma.
Java? Är inte det slang för kaffe?
Skämtsamma, men samtidigt skamliga förslag, blev finns det gott om.
Markus Persson säger sig villa slippa undan rampljuset, att det inte var på grund av pengarna utan hans mentala hälsa. Alla håller inte med.
Mojangs art director sammanfattande affären på ett sätt bara en grafiker skulle göra.