Ubisoft erkänner att Watch Dogs inte nått sin fulla potential, men hoppas att tvåan kan göra "en Assassin's Creed".

Om du hade frågat #Ubisoft för ett år sedan hur bra #Watch Dogs skulle bli hade svaret troligtvis blivit något i stil med: "Guds gåva till människan". Hype, du vet. Men fyra månader efter releasen är #Ubisoft Montreals Lionel Raynaud mer nyanserad. Faktum är att han liknar spelets mottagande med en annan Ubi-titel.

– Mottagandet har faktiskt varit rätt likt det som #Assassin's Creed fick. Det första togs inte emot alltför väl, och det var rättvist, berättar han för CVG.

Original-Assassin's Creed byggde upp en enorm hype men i slutändan gick mycket av spelet ut på att sitta på bänkar. Om och om igen. Då vet du att något är fel. Men i och med #tvåan och, i synnerhet, #Assassin's Creed: Brotherhood infriades till sist potentialen. Kan Watch Dogs gå ett liknande öde till mötes? Lionel Raynaud hoppas det. Han tror på framtiden och på att göra Watch Dogs till ett varumärke.

– Det är samma grej med Watch Dogs: det var svårt att hitta rätt nivå för alla moment, vilket är anledningen till varför vi behövde mer tid.

#Watch Dogs 2 är redan under utveckling. Bara två veckor efter att ettan släpptes förkunnade Ubisoft-vd:n Yves Guillemot att vi får en uppföljare. Om denna blir vad Assassin's Creed II blev för originalet återstår att se. Raynaud lovar att de inte bara ska försöka nå kärnidéns fulla potential utan också leva upp till originalets allra första – och knäckande – E3-demo från 2012.

jahaa, det var så de menade, ok, då förstår jag:) 24/09 Ta det inte så bokstavligt. WD kommer vara för WD serien vad AC 1var för AC serien. D.v.s att utvecklarna hade en vision som de inte nådde fram till. Men de lärde sig mycket på vägen. Så om WD 2 är lika bra som AC 2 var så kommer iaf jag vara nöjd som... 24/09 Jag tyckte del två var exakt samma spel som del ett. I princip identiskt gameplay. Jag upplevde det bara som en upprepning. Kändes som när man spelar ett nytt FIFA eller NHL året efter föregående. Lite nya detaljer men samma spel. Kan inte beskriva det... 24/09 WD var en hög stinkande skit som de målat väldigt vackert och sprutat lite parfym på. När parfymen tog slut så upptäckte folk vilket skit det var. Själv tycker jag det var den största spelbesvikelsen 2014. 24/09 Jag avstod från att köpa det till PlayStation 4 då de inte släppte det i 1080p/60fps. Sjukt besviken. 24/09 va, nu måste jag ha missat något då jag har plöjt igenom WD 3 gånger och klarat ut AC1 2 gånger, men WD är väl inte ens i närheten utav att vara som AC1=/? vad är liknelsen? att springa omkring i en öppen värld? 23/09 Jag tycker personligen att AC1 hade mycket som jag saknar i de nyare AC spelen. Jag gillade storyn och tidsperioden! Särskilt storyn och jag känner att de aldrig riktigt fortsatte i samma anda vilket är synd. Särskilt besviken blev jag nu när det visar... 23/09 Watch_Dogs är plottrigt och har en FOV på 25 till PC. Det är hopplöst dåligt till PC och känns som ett spel knepat ihop av amatörer. Kanske är konsolversionen bättre. Första AssCreed var snyggt och funkade bra med mus och keyboard. Spelet tog sig mot... 23/09 Känns inte som vi spelat samma spel. Vad med "bara upprepa allt" menar du? Har spelat ut både ettan och tvåan och jag upplever det precis tvärtom därför jag frågar. 23/09 Nej men under ett halvår iallafall. Ska starta upp skräpet nu får vi se vad som händer (eller inte händer) 23/09
Skicka en rättelse