Nästa del i kraschfesten Burnout har undertiteln Paradise. Men tydligen har många som provat demot till Xbox 360 och Playstation 3 hört av sig till #Criterion Studios med feedback som varit allt annat än paradisisk.

Alex Ward på Electronic Arts-ägda Criterion kände sig därför manad att lägga upp ett öppet brev på företagets sajt där han manar till lugn och kommenterar några av "missuppfattningarna som flyter omkring på nätet" kring det nya spelet.

Han säger till exempel att det inte är någon idé att jämföra #Burnout Paradise med #Test Drive: Unlimited, eftersom man inte ens försöker göra ett liknande spel; att Paradise enligt hans egen mening är så mycket grymmare än alla tidigare Burnouttitlar; och att demot bara ger en försmak av en mycket större upplevelse.

Många har även stört sig på att spelet saknar en Retry-funktion, men enligt Alex Ward var det högsta prioritet att undvika laddningsskärmarna som detta skulle medföra, eftersom man på Criterion hyser ett "passionerat hat mot laddningsskärmar".

Slutligen konstaterar Ward att även om han varit intresserad så hade det ändå varit för sent att ta till sig av "feedbacken". Spelet var nämligen redan färdigt när demot släpptes. FZ:s recension dyker upp lagom till releasen i slutet av månaden.

Grymmast hittills eller bara ett sämre Test Drive: Unlimited?

Grymt demo, fick till slut tummarna ur och drog hem det i sony storen. Fy fasen vilken fart och känsla, blir nog ett köp när tid ges :) 04/01 Ledsen att behöva säga det, men då är du dålig på att köra ;) Första gången jag spelade demot klarade jag alla racen på första. Dock tog det ett par försök att hitta bra ställen för Stunt Run. Så för min del slipper jag hellre laddningstiderna helt och... 03/01 Demot var hur kul som helst :D Krascherna var ju inget att klaga över :D 03/01 Roligt som fasen att köra mer fritt då det var ban baserat förut. Tack Criterion. 4av5 solklart köp för mig och lilla ratten.. ;-) 03/01 Nej kanske inte helt utan laddning, men tiden skulle vara insignifikant. Kör ett race 6 gånger om som jag gjorde i demot, så skall du se att du vill ha en retryknapp. Grejen är att det skadar inte att ha den där, om man inte vill ha laddningstiderna kan... 03/01 Att ha en Retry funktion utan att ha en laddning då bilen ska "teleporteras" tillbaka till en punkt man inte varit vid på ett tag tvivlar jag fungerar. Och jag föredrar hellre att spelet är helt utan laddningstider och att behöva åka tillbaka till start... 03/01 Jag tror inte spelet kommer bli 2008:as bilspel, men demot var rätt skoj och det var skoj att experimentera, även om jag tycker bilarna betedde sig lite dodgy ibland. Stuntläget var rätt fräckt. Det där om ingen "retry"-knapp är bara bullshit. Den behöv... 03/01 Håller med, Burnout paradise är kungligt. 03/01 jag har aldrig spelat ett bättre bilspel 03/01 om det är nånting som burnout 2 så e jag nöjd, allt efter 2an har gått från tråkigt till helkasst. 02/01
Skicka en rättelse