Hög ålder släcker ljuset för gammelkonsolerna, de är för klena för att orka med Techlands zombieskräckis.

Det blir inget #Dying Light till trotjänarna Xbox 360 och PS3. #Techland har beslutat att skrota åldringarna och enbart släppa sin zombieskräckis till Windows, PS4 och Xbox One.

Beslutet bygger på att de gamla konsolerna är för klena för att leva upp till Techlands visioner och önskemål, skriver utvecklaren på Facebook.

After thorough internal testing, we have come to the conclusion that we have no choice but to leave past-gen systems behind and release Dying Light exclusively on the next-gen consoles and PC. Put simply, older consoles just couldn’t run the game and stay true to the core vision of Dying Light at the same time.

Man förtydligar att den teknik man vill fylla spelet med är för avancerad för PS3:an och 360:n.

Much of this “next-gen feel” is tightly connected to the technological side of Dying Light. For instance, up to 200,000 objects can be displayed in the game at once. Add to this our use of realistic, physics-based lighting technology and you really start to push the next-gen systems to the limits. Features like these along with our core gameplay pillars – such as the player-empowering Natural Movement, threefold character development system, and vast open world – are all an inherent part of how Dying Light plays. However, combining all of these into one fluid experience is only possible on technologically advanced platforms.

Dying Light släpps den 30 januari. Räkna med att se siffran 18 i åldersrekommendationen.

Skicka en rättelse